فونیکسریمکسبهتام

به عنوان کشور پایلوت در خاورمیانه

طرح الکترونیکی شدن دفترچه‌های ترانزیت در ایران رونمایی شد

عصر خودرو- رئیس کل گمرک ایران گفت: با اجرای طرح E/TIR و پیوستن ایران و ترکیه به این طرح بین المللی شرایط جابجایی کالا با امنیت و سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

طرح الکترونیکی شدن دفترچه‌های ترانزیت در ایران رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، مسعود کرباسیان در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی ایران از طرح بین المللی E/TIR که در دو ماه آینده در ایران اجرایی می‌شود رونمایی کرد و اظهار داشت: طرح  یا الکترونیکی شدن دفترچه‌های ترانزیت تا دو ماه دیگر در ایران و ترکیه به عنوان کشورهای پایلوت در خاورمیانه اجرا می‌شود.

    وی ادامه داد: این طرح هم اینک در 70 کشور دنیا اجرا می‌شود که در واقع نوعی توافق بین کمیسیون های اقتصادی اروپا، سازمان حمل و نقل بین الملل و اتاق بازرگانی ایران است.

    رئیس کل گمرک ایران در توضیح این طرح، گفت: در گذشته کامیون‌هایی که ترانزیت کالا می‌کردند دفترچه‌های کاغذی داشتند که پس از عبور از مرز کشور یک برگ از آن کنده می‌شد تا این برگه‌ها به سازمان حمل و نقل بین‌المللی ارسال شود.

    کرباسیان اضافه کرد: به این ترتیب بار کامیون و مسیر حرکت آن مورد تأیید قرار می‌گرفت اما این پروسیه حداقل 10 تا 15 روز به طول می‌انجامید که با الکترونیکی شدن آن عوامل انسانی از این طرح جدا شده و امنیت و سرعت آن افزایش می‌یابد.

    وی با اشاره به همسایگی ایران با 15 کشور خارجی، اظهار کرد: ایران ظرفیت مناسبی برای تجارت با کشورهای اروپایی دارد به همین منظور ایران با داشتن کانال‌های ارتباطی آبی و جاده‌ای امکان وصل کردن کشورهای اطراف خود به کشورهای اروپایی دارد.

    *اجرای اظهارنامه از راه دور از اول آبان

    رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اجرای طرح اظهارنامه از راه دور از اول آبان‌ماه، گفت: در حال حاضر به جز اظهارنامه از راه دور طرح‌های گمرکی دیگری برای افزایش و سلامت ترانزیت اعمال می‌شود.

    کرباسیان گفت: به همین دلیل انتظار داریم حجم انتقال کالا به 13 میلیون تن طی امسال افزایش یابد.

    وی اضافه کرد: با پیوستن پاکستان، هند و کشورهای حوزه خلیج فارس به این طرح ایران به پل ارتباطی بین آسیا و اروپا تبدیل می‌شود.

    رئیس کل گمرک ایران با اشاره به مزایای اجرای طرح E/TIR در ایران، گفت: این طرح به صاحب کالا کمک می‌کند تا از رسیدن کالا به مقصد اطمینان پیدا کند و شرکت‌های حمل و نقل نیز زودتر هزینه حمل بار را دریافت می‌کنند.

    در ادامه این نشست محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: در پساتحریم با توجه به ظرفیت و موقعیت جغرافیایی ایران ما به کشوری تبدیل می‌شویم که می‌تواند در 10 حوزه ترانزیت و حمل کالا نقش مهمی ایفا کند.

    وی افزود: امیدواریم که اجرای طرح بین المللی E/TIR ترانزیت کالا را برای بازرگانان تسهیل کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو