فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل استاندارد استان تهران خبر داد

آغاز بازرسی مخازن سی‌ان‌جی خودروهای دوگانه‌سوز از اواخر آبان

عصر خودرو- مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: از اواخر آبان ماه بازرسی مخازن سی‌ان‌جی خودروهای دوگانه‌سوز در مراکز معاینه فنی آغاز خواهد شد.

آغاز بازرسی مخازن سی‌ان‌جی خودروهای دوگانه‌سوز از اواخر آبان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، مسلم بیات در رابطه با اقدامات نظارتی سازمان استاندارد برای ارزیابی کیفیت جایگاه‌های سی‌ان‌جی به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون بیش از 10هزار مخزن سی‌ان‌جی در 100 جایگاه مورد بازرسی قرار گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه از اول مرداد ماه 92 جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی مشمول استاندارد اجباری شده‌اند، افزود: سازمان استاندارد از همان روز به‌صورت پایلوت تمام تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی 13 جایگاه سی‌ان‌جی را مورد بررسی قرار داد، هزار و 500 مخزن ارزیابی و در نهایت در منطقه بنی‌هاشم یک جایگاه به‌واسطه عدم رعایت حریم‌ها با اخطار روبه‌رو شد که با تغییر مکان این ایراد نیز برطرف شد.

    مدیرکل استاندارد استان تهران اضافه کرد: کنار این امر از اوایل سال گذشته با همکاری سازمان اتوبوسرانی و شورای شهر دو سایت در غرب و شرق تهران تشکیل شد و در آنجا مخازن سی‌ان‌جی 2هزار و 190 اتوبوس مورد بازرسی قرار گرفت. در روند این بازرسی‌ها بیش از 15هزار و 670 مخزن ارزیابی شد که از این تعداد 839 مورد فاقد استاندارد و معدوم شدند.

    وی با اعلام اینکه بازرسی مخازن سی‌ان‌جی تاکسی‌ها هم از اواخر سال گذشته آغاز شده است، گفت: تاکنون 2هزار تاکسی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که 60 درصد مخازن آنها عیبهای جزئی داشتند. 35 درصد هم احتیاج به انجام آزمون‌های بیشتری بودند و فقط 5 درصد مخازن غیراستاندارد شناخته شدند.

    بیات اضافه کرد: از اواخر آبان ماه بازرسی مخازن سی‌ان‌جی خودروهای دوگانه‌سوز هم در مراکز معاینه فنی آغاز خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو