فونیکسریمکسبهتام

صرفه‌جویی روزانه ۳‌میلیون لیتر گازوئیل با اجرای طرح پیمایش

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در ایام اربعین ناوگان ارگان‌های دولتی و خصوصی در حد امکان برای جابه‌جایی زمینی زائران کربلا اختصاص یابد گفت: به دلیل کمبود ناوگان، جابه‌جایی همه زوار را تضمین نمی‌کنیم.

صرفه‌جویی روزانه ۳‌میلیون لیتر گازوئیل با اجرای طرح پیمایش
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس،‌ داوود کشاورزیان‌ در نشست خبری حاشیه نمایشگاه راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال با حمایت دولت مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار به سازمان راه‌داری اختصاص یافت که در راستای اجرای عملیات راه‌داری زمستانی بین ادارات کل راه‌ و شهرسازی استان‌ها توزیع شد.

    وی ادامه داد: عملکرد 7 ماهه امسال در بخش بهسازی و نگه‌داری راه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشت.

    رئیس سازمان راه داری و حمل و نقل جاده‌‌ای افزود: در 7 ماه از سال جاری 3 هزار و 250 کیلومتر راه‌های شریانی کشور بهسازی و روکش‌ آسفالت شد ضمن آنکه 7 میلیون 250 هزار تن آسفالت در جاده‌ها اجرا کردیم.

    کشاورزیان ادامه داد: این مدت هزار و 360 کیلومتر از راه‌های کشور عملیات حفاظتی انجام شد و 2 هزار و 500 کیلومتر درزگیری جاده‌ای را اجرا کرده‌ایم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه نگه‌داری رویه راه‌ها 12 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است علاوه بر این منابع 370 هزار تن قیر از محل ظرفیت‌های قانونی به استان‌ها اختصاص دادیم.

    رئیس سازمان راه داری و حمل و نقل جاده‌‌ای در همین مدت 50 هزار کیلومتر خط‌کشی،‌ اجرای 250 کیلومتر حفاظ میانی و رفع 1345 نقطه و مقطع پرحادثه در جاده‌ها انجام شده است.

    کشاورزیان گفت: در کل 3 هزار و 500 میلیارد ریال به حساب استان ها واریز می‌شود و در کنار آن 3 هزار میلیارد ریال قیر به استان‌ها می‌دهیم ضمن آنکه 2 هزار و 500 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در اختیار استاندار قرار می‌گیرد.

    وی در پاسخ به سؤا ل خبرنگار فارس مبنی بر آماده سازی ناوگان برای ایام اربعین امسال توضیح داد: در 10 ماه گذشته فعالیت‌های زیر بنایی برای ارائه خدمات به زائران اربعین انجام شد. که عمده کارها در وزارت راه و شهرسازی بوده است.

    رئیس سازمان راه داری و حمل و نقل جاده‌‌ای ادامه داد: در این راستا مرزهای چذابه،‌ شلمچه و مهران ترمیم شده است ضمن آنکه گیت‌ها و سرویس‌های بهداشتی افزایش یافته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین با شرکت‌های تعاونی هماهنگ کرده‌ایم که در ایام اربعین درگیر دیگر مسیرها نشوند و تمرکز خود را به جابه‌جایی مسافران اربعین قرار دهند.

    کشاورزان گفت: برنامه ریزی ناوگان نمی‌تواند بر مبنای تقاضایی چند روزه باشد و قطعا نمی ‌توان هر مقدار نوسان را با ناوگان موجود پوشش داد.

    وی گفت: ما همه تلاش خود را برای تسهیل جابه‌جایی زائران کربلا در اربعین انجام می‌دهیم اما تضمینی برای ارائه خدمات نداریم.

    رئیس سازمان راه داری و حمل و نقل جاده‌‌ای بیان کرد: برای تأمین ناوگان تلاش می‌کنیم از ناوگان دولتی و ناوگان شهرداری‌ها نیز استفاده کنیم. ضمن آنکه مقرر شده است ناوگان نیروهای مسلح را نیز برای این ایام به کار ببریم.

    وی گفت: امسال طرف عراقی و ایرانی فعلا تا این لحظه هماهنگ کرده‌اند که تردد در این ایام با ویزا انجام شود و این خود می‌تواند عامل کنترلی باشد.

    کشاورزیان همچنین درباره واریز پیمانه دوم سوخت به خبرنگار فارس گفت: در تخصیص پیمانه دوم موضوع تردد یک سر خالی نیز لحاظ می‌شود .

    وی افزود: البته ناوگان درون شهری به دلیل آنکه هیچ فنری برای جابه‌جایی بار و مسافر ثبت‌ نمی کنند و به موقعیت‌یاب نیز مجهز نیستند عامل محدودکننده ای برای طرح پیمایش محسوب می‌شود و اغلب پیمانه دوم را دریافت نمی‌کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فقط در مهرماه بر اساس طرح تخفیف سوخت بر اساس پیمایش 3 میلیون لیتر گازوئیل روزانه صرفه جویی شد.

    وی درباره تخصیص 20 درصد عوارض سوخت به پروژه‌های راه‌آهن و بهسازی راه‌ها گفت: سقف این مبلغ برای سازمان راه‌داری و شرکت راه‌آهن هر کدام 640 میلیارد تومان و جمعا هزار و 280 میلیارد تومان است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو