فونیکسریمکسبهتام

رانندگان به کدام یک از قوانین راهنمایی و رانندگی کمترین توجه را دارند؟

عصر خودرو- قوانین راهنمایی و رانندگی اگر چه برای حفظ جان رانندگان و عابران در نظر گرفته شده اند اما اغلب اوقات این قوانین از طرف افراد نادیده گرفته می شوند.

رانندگان به کدام یک از قوانین راهنمایی و رانندگی کمترین توجه را دارند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه ارکان موجود در جهان از نظمی خاص و قوانینی منظم پیروی می کنند که این نظم در جهت حفظ حیات و زندگی بهتر تنظیم شده است . انسان نیز از این امر مستثنی نیست و باید برای داشتن زندگی بهتر از آن ها پیروی کند.

    گاهی این نظم با پیروی از قوانینی که به دست خود انسان تنظیم شده است میسر می شود به مانند قوانین راهنمایی و رانندگی که به منظور تردد راحت تر در معابر، کاهش تلفات جانی،مالی و ایجاد امنیت درحین رانندگی تنظیم شده اند.

    با وجود اینکه ، قوانین راهنمایی ورانندگی برای آسایش بیشتر افراد در حین رانندگی وهمچنین عابران پیاده تنظیم شده است اما اغلب شاهد هستیم که آن ها توسط برخی افراد زیرپا گذاشته و نادیده گرفته می شوند و همین قانون شکنی است که هر ساله هزاران تن در کشور در حوادث رانندگی جانشان را از دست می دهند.

    پلیس برای کاهش تصادفات و واداشتن رانندگان به رعایت قوانین مجبور است از ابزار جبر استفاده کرده و اقدام به جریمه مالی،دادن نمره منفی و ضبط ماشین وگواهی نامه افراد خاطی بزند.

    کدام قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر نادیده گرفته و منجر به جریمه شدن افراد می شد؟
    براساس گزارش های پلیس راهنمایی ورانندگی نبستن کمربند ایمنی ،سرعت وسبقت غیرمجاز،عبور از چراغ قرمز،انحراف به چپ در جاده های برون شهری و ورود به محدوده طرح ترافیک دارای بیشترین آمار در تخلفات رانندگی هستند. البته باید این را در نظر داشت که نوع تخلفات رانندگی در شهر های مختلف متفاوت است.

    سرهنگ علی رضا قدمی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان در خصوص بیشترین تخلف رانندگی در این استان می گوید: در 6 ماه نخست امسال 18 هزار و 19 مورد تخلف نبستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان خودرو در جاده های استان گلستان از سوی پلیس مشاهده و برای رانندگان آن ها جریمه صادر شده است.

    وی سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ را از دیگر تخلف های رانندگی در جاده های برون شهری استان برشمرد.

    سرهنگ احمد چنداز فرمانده انتظامی دزفول عامل بسیاری از تخلفات رانندگی دراین شهرستان را وجود 190 هزار دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان عنوان کرد و می گوید: بیش از 50 درصد موتورسواران دزفول از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند و همچنین عبور از چراغ قرمز و سرعت غیر مجاز در صدر تخلفات رانندگی در دزفول قرار دارند.همچنین بیشترین آمار تخلفات رانندگی در شهر تهران مربوط به ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک است.

    سوالی که ایجاد می شود این است ،چرا قوانینی که برای حفظ جان و امنیت خود رانندگان در نظر گرفته شده اجرا نمی شود؟

    وقتی ازغ.مظفری راننده آژانس علت بیشترین جریمه های رانندگی اش را می پرسیم ،نبستن کمربند ایمنی را عنوان می کند ودلیل آن را فراموشی و عادت نداشتن به کمربند ایمنی می داند.

    وی می گوید: در گذشته که بستن کمربند ایمنی اجباری نبود به هیچ وجه از آن استفاده نمی کرد و حال که بستن کمربند اجباری شده بیشتر اوقات فراموش می کند و در نهایت جریمه می شود.

    د.محمدی پور ورود ممنوع را علت بیشترین جریمه رانندگی خود می داند و می گوید: برای رسیدن به محل کار باید مسیری طولانی را طی کرد به همین دلیل ترجیح می دهد از کوچه ای که عبور ممنوع است تردد کند که اکثر اوقات مامور راهنمایی ورانندگی حضور دارد و جریمه می شود.

    به هر حال دلیل تخلفات رانندگی هر چه می خواهد باشد ،رانندگان باید این مطلب را در نظر بگیرند که علت تنظیم قوانین رانندگی حفظ جان ومال خودشان است .اگر رانندگان این مطلب را در نظر بگیرند که رعایت قوانین به نفعشان است مطمئنا شاهد مرگ ومیر کمتری در جاده های کشور هستیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو