فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران مطرح کرد

ورود روزانه ۵۰۰ هزار خودروی غیرمجاز به محدوده زوج و فرد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: علاوه بر ورود یک میلیون خودروی مجاز به محدوده طرح زوج و فرد،‌ حدود ۵۰۰ هزار خودرو به صورت غیرمجاز وارد محدوده می‌شوند بنابراین با اجرای طرح «کاهش» حجم خودروها در محدوده چند برابر نمی‌شود.

ورود روزانه ۵۰۰ هزار خودروی غیرمجاز به محدوده زوج و فرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سیدجعفر تشکری هاشمی در پاسخ به اینکه اگر 10 درصد خودروهای فرسوده از محدوده زوج و فرد حذف و خودروهای انژکتوری وارد محدوده شوند آیا تولید آلودگی‌شان با یکدیگر قابل قیاس نیست؟ اظهار داشت: به طور حتم تولید آلودگی خواهند شد، اما همین حالا که طرح زوج و فرد اجرا می‌شود یعنی نیمی از خودروها روز فرد و نیمی دیگر در روز فرد وارد محدوده می‌شوند؟ دوربین‌های ما خلاف این را ثابت می‌کند.

    وی ادامه داد: دوربین‌ها نشان می‌دهد روزانه علاوه بر حدود یک میلیون خودروی مجاز، 400 الی 500 هزار خودرو به صورت غیر مجاز وارد محدوده زوج و فرد می‌شود. این چه طرحی است که 500 هزار خودرو می‌تواند به صورت غیر مجاز وارد محدوده شود؟

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: آمار مذکور شامل خودروهایی است که از طریق دوربین شناسایی شده‌اند و شامل خودروهایی که ممکن است از برخی روزنه‌ها وارد محدوده شوند، نمی‌شود.بنابراین در عمل طرح زوج یا فردی اتفاق نیفتاد است و درصد محدودی از شهروندان این قانون را رعایت می‌کنند.

    وی خاطرنشان کرد: بنابراین فکر نکنید با طرح جایگزین زوج و فرد حجم خودروها درمحدوده دو برابر می‌شود؛ ممکن است درصد کمی افزایش یابد ولی یادتان باشد که تفاوت آلودگی هوای یک خورودی انژکتوری و کاربراتوری 20 برابر است. پس طرح کاهش به عدالت و عقلانیت نزدیک‌تر است و برای کاهش حجم ترافیک باید تصمیمات دیگری اخذ کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو