فونیکسریمکسبهتام

آماده باش راهداری برای بارندگی‌های سیل‌آسا و ال‌نینو

عصر خودرو- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آماده باش راهداران استان تهران برای بارشهای سیل آسا و احتمال رخداد پدیده ال نینو قوی در پائیز و زمستان امسال خبر داد و گفت: یک هزار راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین آماده خدمات رسانی هستند.

آماده باش راهداری برای بارندگی‌های سیل‌آسا و ال‌نینو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، فریبرز واحدی گفت: برای زمستان امسال سرمای غیرمنتظره هوا و افزایش بارشها را پیش بینی و متناسب با آن برنامه ریزی می کنیم.

    وی هم اندیشی و تبادل دانش متخصصان عرصه های هیدرولیکی، هیدرولوژی، مهندسی رودخانه، اقلیم شناسی، مدیریت شهری، ایمنی، مدیریت بحران، بیمه و وزارتخانه های نیرو، راه و شهرسازی را در مدیریت سیل ضروری خواند و از سیل، به عنوان یک تهدید و مخاطره جدی برای شهر تهران و سایر شهرهای استان نام برد.

    واحدی با اشاره به ابلاغ دستوراتی از قبیل ذخیره کافی نمک، تجهیز راهدارخانه ها به امکانات سرمایشی و گرمایشی و برق اضطراری، آماده سازی راهدارخانه ها و مجتمع های بین راهی برای اسکان موقت در راه ماندگان، ذخیره سوخت در مکان مناسب برای جلوگیری از یخ زدن آنها و غیره گفت: متاسفانه برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه ها به خصوص در مورد اخیر سیل رودخانه کن سبب شد بارش رحمت الهی برای ما یک تهدید تلقی شود.

    واحدی افزود: اگر پیش بینی های لازم شود و اعتبارات بحران به جای اینکه سمت و سوی بازسازی داشته باشد به پیشگیری و مقابله اختصاص یابد ، می توان با ایجاد آب بندها، دیوارهای محافظ، سیل بندها و غیره از پتانسیل موجود در موارد سیل حتی به نحو بسیار مناسبی بهره برداری کرد و آسیبها و مخاطرات و خسارات سیل را به حداقل رساند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو