فونیکسریمکسبهتام

آماده‌‌باش راهداری برای برف پیش‌ِرو؛

خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به جاده‌های لرستان

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازگشایی ۱۶۴۲ راه روستایی که به دلیل سیل مسدود شده بود، گفت: بیشترین خسارت به جاده‌ها بر اثر سیل اخیر در استان لرستان به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به جاده‌های لرستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، عبدالهاشم حسن‌نیا در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی در استان‌هایی که سیل مسیر‌ها را مسدود کرده بود،‌ اظهار داشت: در سیل اخیر نزدیک به 10هزار دستگاه پل و 14هزار و500 کیلومتر از شبکه راه‌های کشور آسیب جدی دیده‌اند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: ‌از تعداد 315 محور شریانی و غیر شریانی مسدود، تاکنون 293 محور بازگشایی شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین از تعداد 1735 راه روستایی مسدود، تاکنون 1642 مسیر باز‌گشایی شده است.

    وی با اشاره به اینکه تیم‌های عملیاتی راهداری در استان لرستان فعال هستند، ادامه داد: در مورد ابنیه فنی و پل‌های بزرگ آسیب دیده، هم‌اکنون در حال احداث راه‌های موقت یا اجرای پل‌های موقت هستیم.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در سیل اخیر بیشترین خسارت در استان لرستان با مبلغ حدود 1500 میلیارد تومان به جاده‌ها وارد شده است.

    حسن‌نیا ادامه داد: محور خرم‌آباد - پلدختر بیشترین آسیب را در سیل اخیر دیده و از نظر خسارت به جاده، در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ‌بخش زیادی از مسیرهایی که دچار آب‌بردگی و آب‌شستگی شده بود، به صورت موقت مرمت شد تا بازگشایی مسیر انجام و تردد برقرار شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: از ابتدای بروز سیلاب خصوصاً در استان‌های‌ گلستان‌، خوزستان و لرستان، تیم‌های اعزامی از ادارات کل راهداری استان‌های مختلف و ستادی در شهرستان‌های استان خصوصاً در لرستان مستقر شدند و عملیات بازگشایی مسیر‌ها هم با کاهش سطح آب آغاز شد.

    * آماده‌سازی ناوگان راهداری برای برف پیش‌ِرو

    حسن‌نیا با اشاره به وجود 220 هزار کیلومتر راه در شبکه راه‌های کشور، اضافه کرد: ‌نزدیک به 40 درصد یعنی 80 تا 85 هزار کیلومتر از این راه‌ها شریانی، اصلی و فرعی و بقیه راه‌های روستایی هستند.

    وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور 12 هزار نیروی راهدار، نزدیک به 500 راهدارخانه و 12 هزار دستگاه ماشین آلات سنگین، در خدمت مردم در 220 هزار کیلومتر راه در کشور است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با توجه به استقرار تعدادی از ماشین‌آلات و نیروهای راهداری در استان‌های خسارت دیده در سیل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چند روز آینده در محورهای مواصلاتی که درگیر بارش برف و باران می‌شوند، آمادگی کامل برای خدمت رسانی به هم‌وطنان دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو