فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۵۸»

بیشترین میزان آلودگی هوای شهر تهران از تردد خودروهای با استاندارد یورو دو و کاربراتوری ایجاد می شود

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تردد روزانه بیش از شش میلیون خودرو و موتورسیکلت در پایتخت گفت: بیشترین آلودگی هوای تهران بر اثر تردد خودروهای فرسوده با استاندارد یورو دو و خودروهای کاربراتوری ایجاد می شود.

بیشترین میزان آلودگی هوای شهر تهران از تردد خودروهای با استاندارد یورو دو و کاربراتوری ایجاد می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد رستگاری افزود: روزانه بیش از 100 هزار خودرو کاربراتوری در سطح شهر تهران تردد دارند که میزان آلایندگی این خودروها در شرایط مطلوب 50 گرم در هر کیلومتر پیمایش است.
    وی اظهار کرد: میزان تولید آلودگی این خودروها در صورت داشتن نقص فنی تا 100 گرم در هر کیلومتر افزایش می یابد.
    رستگاری با بیان اینکه موتورسیکت های استاندارد یورو دو نیز هفت گرم در هر کیلومتر پیمایش آلودگی ایجاد می کنند تصریح کرد: بخش عمده ای از موتورسیکلت های موجود در شهر تهران با یک کیلومتر پیمایش 10 تا 15 گرم آلودگی تولید می کنند.
    وی با اشاره به اینکه از سال 83 خودروهایی با استانداد یورو دو در کشور تولید و عرضه شد، اظهار کرد: اتمام عمر مفید قطعات کاهنده آلاینده این خودورها موجب آلودگی بیش از حد هوا در تهران شده است.

    * خودروهای جدید 2.7 دهم گرم و خودروهای فرسوده بیش از 10 گرم آلودگی تولید می کنند
    معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه خودروهایی دارای استاندارد یورو دو در هر کیلومتر پیمایش حدود 2.7 دهم گرم آلودگی تولید می کند تصریح کرد: خودروهای فرسوده با استاندارد یورو دو در هر کیلومتر پیمایش10 تا 12 گرم آلودگی ایجاد می کنند.
    رستگاری با بیان اینکه بیشترین آلاینده تولیدی خودروها گاز منواکسید کربن، هیدروکربن های سوخته و ذرات معلق است اضافه کرد: این ذرات با توجه به اندازه بر روی سلامت افراد اثر می گذارند به نحوی که هر چه قطر این ذرات ریزتر باشد اثر نامطلوب تری بر سلامت انسان دارد.
    وی گفت: تعویض قطعه کاتالیست کانورتر از جمله راهکارهای موثر برای کاهش میزان آلایندگی ناشی از تردد این قبیل خودروها است.
    معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: دراین زمینه قرار شده ، مراکز معاینه فنی در تعیین حد مجاز خروجی اگزوز خودروها بازنگری کنند به طوری که اگر این قطعه(کاتالیست) در خودرویی معیوب باشد، برگه معاینه فنی برای خودرو مربوطه صادر نشود.
    رستگاری با بیان اینکه براساس آخرین مطالعات صورت گرفته در سال 1379، 75 تا 80 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک است تصریح کرد: طرح مطالعاتی میزان آلودگی منابع متحرک سال آینده با همکاری اداره کل محیط زیست استان تهران و شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران اجرا خواهد شد.
     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو