فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان استاندارد گفت:

ورود خودروهای آمریکایی ممنوع است

با استانداردهای آمریکایی مشکل داریم

عصر خودرو: رئیس سازمان ملی استاندارد گفت که واردات خودروهای آمریکایی به ایران مقدور نیست چون معیار استاندارد ما با آنها متفاوت است و بر اساس استانداردهای اروپایی تدوین شده است.

ورود خودروهای آمریکایی ممنوع است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز ، نیره پیروزبخت گفت: ما از اول انقلاب تا امروز در مورد استانداردهای آمریکایی یک مقدار مشکل داشته‌ایم چون نمی‌توانستیم استانداردهای این کشور را کامل تست کنیم چراکه معیار ما استانداردهای اروپایی است.

    رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: برای واردات خودرو هم معیار همان استانداردهای اروپایی است و نمی‌توانیم استاندارد کشورهای دیگر را اعمال کنیم. او گفت: وقتی که خودرویی قرار وارد کشور شود، واردکنندگان باید در ابتدا مجوز استانداردش را بگیرند. متاسفانه این بی‌تفاوتی در اخذ استاندارد تولید هم وجود دارد. برخی به یکباره می‌آیند و شروع به کشیدن نقشه و طراحی آن محصول تولیدی می‌‌کنند؛ حالا می‌خواهد خودرو باشد یا هر چیز دیگر و بعد در آخر یاد استاندارد آن می‌افتند در حالیکه در ابتدا باید به فکر استاندارد باشند.

    پیروزبخت افزود: ما باید طبق مقررات خودمان که منطبق بر مقررات بین‌المللی است، استاندارد کالاهای وارداتی را تایید کنیم. به عنوان مثال واردکنندگان محترم در خصوص یک خودرو فقط به ما گفتند علامت استاندارد DOT روی شیشه است. خب به چه اعتمادی ما می‌توانیم اجازه ورود چنین کالایی را به کشور بدهیم؟ من از آقایان خواستم دست‌کم یک شیشه مشابه این خودرو را وارد کنند تا بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد آزمایش کنیم.

    او افزود: استاندارد ما سطح بالایی دارد چون استاندارد اتحادیه اروپا است. بنابراین در مواقعی که قرار است خودرو آمریکایی به کشورمان وارد شود، استاندارد اروپا و آمریکا باید با هم منطبق شوند که در صورت این انطباق است که ما اجازه ورود خودروهای آمریکایی را می‌دهیم.

    رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تا زمانی که خودروهای آمریکایی را به لحاظ استاندارد بررسی نکنیم اجازه ورود آنها را نمی‌دهیم به همین خاطر من از واردکنندگان این نوع خودروها خواسته‌ام که گواهینامه‌های آمریکایی را برای ما بیاورید که بررسی کنیم بر چه مبنایی تست شده‌اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو