فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۷۵»

هوای تهران ظرف ۴۰ ساعت «ناسالم» شد

عصر خودرو- مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران از روند افزایشی شاخص‌های کیفیت هوا خبر داد و افزود: تغییر شاخص کیفیت هوای شهر تهران رکورد زد و در فاصله ۴۰ ساعت هوای پایتخت از شرایط پاک به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسید .

هوای تهران ظرف ۴۰ ساعت «ناسالم» شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مریم نادری با بیان اینکه سه روز اول هفته گذشته بارندگی و سرعت باد مناسب موجب کاهش شاخص کیفیت هوا در تهران شد، گفت: این شرایط به گونه‌ای بود که صبح دوشنبه، 11 آبان هوای تهران در شرایط پاک قرار گرفت، اما پس از آن به دلیل استقرار شرایط پایدار و کاهش دما و نیز با توجه به حجم بالای ترافیک، میزان آلاینده‌های ناشی از منابع متحرک در هوای تهران افزایش یافت و هوا در بامداد روز پنجشنبه، 14 آبان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

    وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به دلیل شرایط وارونگی و کاهش دما و استقرار شرایط پایدار در کمتر از دو روز شاخص کیفیت هوا افزایش یافت و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: تغییر شاخص کیفیت هوای شهر تهران رکورد زد و در فاصله 40 ساعت هوای پایتخت از شرایط پاک در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون دو برابر حد سلامت افزایش یافته است.

    به گفته نادری بالا بودن حجم ترافیک در معابر شهری که موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود، به‌ویژه در روزهای بارانی و سرد که شهروندان تهرانی بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند موجب شده هوای شهر تهران پس از بارش در فاصله زمانی کوتاه از شرایط سالم خارج شده و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

    مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا درباره کیفیت هوای امروز (شنبه) شهر تهران گفت: شاخص کیفیت هوا در تهران رو به افزایش است و بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران متأسفانه میزان غلظت آلاینده‌ها در این کلان‌شهر روند افزایشی داشته، به طوری‌که میانگین شاخص آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون برای سومین روز متوالی فراتر از حد استاندارد بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد و امروز پس از 90 ساعت کیفیت هوا در آستانه شرایط ناسالم قرار دارد و میانگین غلظت آلاینده PM2.5 از 10 میکروگرم بر متر مکعب در روز دوشنبه به 64 میکروگرم بر مترمکعب افزایش یافته است.

    وی افزود: بر اساس این گزارش، میانگین آلاینده ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون در ایستگاه‌های ستاد بحران، شهرداری منطقه 2، شهرداری منطقه 4، پارک رازی، پارک سلامت، پارک شکوفه، پارک قائم، دانشگاه تهران ، سوهانک و فرمانداری شهر ری در شرایط ناسالم قرار دارند.

    به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا و بنا به گفته نادری در این شرایط توصیه می‌شود گروه‌های حساس جامعه شامل افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و همچنین زنان باردار، فعالیت‌های طولانی‌مدت در فضای باز را کاهش دهند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو