فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی

صنعت خودرو موتور محرک اقتصاد است

عصر خودرو- دو خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا سالانه ۸۰۰ هزار تن ورق فولاد و ۱۰۰ هزار تن آلومینیوم خریداری می کنند که این موضوع نشان از وابستگی صنایع به یکدیگر است.

صنعت خودرو موتور محرک اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ایلنا، ابراهیم احمدی در خصوص پرداخت وام خودرو اظهار داشت: سود 16 درصدی وام 25 میلیونی خودرو کف سود وام های دیگر است و بسیار مناسب است .

    وی با بیان اینکه تولیدکنندگان و خودروسازان تحت فشار وام های 23 تا 24 درصدی هستند گفت: اغلب تولیدکنندگان به دلیل دیرکرد پرداخت ها باید 6 درصد نیز اضافه بپردازند.

    احمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی جامعه شرایط مساعدی نیست و قدرت خرید مردم هم پایین آمده است ارائه طرح های اقتصادی در قالب بسته خروج از رکود می تواند مؤثر باشد.

    وی گفت: البته در صورتی که ارائه وام خودرو سال گذشته صورت می گرفت بیشتر مورد استقبال مردم قرار می گرفت اما در حال حاضر ممکن است استقبال کمتر شود.

    این عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی افزود: دولت در زمان رکود با تشویق مصرف کنندگان به خرید می تواند اقتصاد را به حرکت درآورد و این سیاست در کشورهای دیگر نیز اجرا شده است.

    احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا این گونه سیاست های کوتاه مدت می تواند موثر باشد یا خیر؟ افزود: بله حتما تاثیرگذار است و این موضوع حکم استارت خودرو را دارد.

    وی با بیان اینکه این بسته ها عموما کوتاه مدت هستند گفت: به دلیل اینکه خودرو صنعت مادر محسوب می شود پس می تواند در به حرکت درآوردن سایر صنایع نظیر فولاد ، آلومینیوم ، پلیمر و غیره موثر باشد و به نوعی موتور محرک اقتصاد باشد.

    این فعال حوزه قطعه سازی تصریح کرد: دو خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا سالانه 800 هزار تن ورق فولاد و 100 هزار تن آلومینیوم خریداری می کنند که این موضوع نشان از وابستگی صنایع به یکدیگر است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو