فونیکسریمکسبهتام

رئیس منطقه آزاد چابهار:

سیستان و بلوچستان قطب سوم خودروسازی کشور می‌شود

عصر خودرو: حامد علی مبارکی رئیس منطقه آزاد چابهار در خصوص اجلاس بین‌المللی مناطق آزاد در منطقه آزاد تجاری چابهار گفت: این اجلاس امسال با حضور ۲۱ کشور به همراه ۷ کشور ناظر در ماه آینده برگزار می‌شود.

سیستان و بلوچستان قطب سوم خودروسازی کشور می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، رئیس منطقه آزاد چابهار افزود: در این اجلاس تجربیات مختلف کشورها در خصوص مناطق آزاد به اشتراک گذاشته خواهد شد.

    مبارکی در خصوص ایجاد قطب سوم خودروسازی گفت: در سفر اول ریاست محترم جمهوری به استان سیستان و بلوچستان مصوب شد قطب سوم خودروسازی در این منطقه ایجاد شود. به همین سبب مذاکرات زیادی با شرکت‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی انجام دادیم زیرا سیاست ما این بود که کمترین دخالت را در این پروژه‌ها داشته باشیم و همه امور به عهده بخش خصوصی باشد.

    رئیس منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: زمین در نظر گرفته شده برای احداث این خودروسازی در پیکره هفتم منطقه آزاد چابهار است و سایر مجوزها نیز اخذ شده است.

    وی افزود: سه روز پیش تفاهم‌نامه احداث این خودروسازی با کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های خارجی و داخلی امضا شد و امیدواریم ظرف روزهای آینده اجرایی شود.

    مبارکی در خصوص فعالیت‌های پتروشیمی در این منطقه افزود: منطقه آزاد چابهار به عنوان قطب سوم پتروشیمی مطرح شده است.

    وی افزود: این منطقه با 17 پلن تعریف شده که تولیدات آن آمونیاک،پلی اتیلن و دیگر مشتقات است که ماه گذشته با حضور وزیر صنعت،‌معدن و تجارت و وزیر رفاه کلنگ‌زنی شد. علاوه بر آن فولاد مکران نیز در منطقه آزاد چابهار کلنگ‌زنی شده است.

    مبارکی ادامه داد: پالایشگاه نفت سنگین چابهار با مشارکت 51 درصد  ایران و 49 درصد چین نیز کلنگ‌زنی شد که اکنون با گذشت یک ماه 30 درصد پیشرفت داشته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو