فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۸۳»

آلودگی هوای پایتخت تمامی ندارد

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و پیش بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌ها فردا هوای پایتخت در شرایط سالم قرار گیرد.

آلودگی هوای پایتخت تمامی ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا،محمد رستگاری افزود: براساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز ناسالم است.
    وی گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته با 1 عدد افزایش غیرمجاز بوده و بر روی عدد 118 قرار گرفت.
    وی با اشاره به افزایش میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن از 24 به 26 نسبت به روز گذشته تصریح کرد: میزان غلظت ذرات کمتر از 10 میکرون نیز از 85 به 61 افزایش یافته است.
    رستگاری گفت: ایستگاه های پارک رازی و پارک شکوفه با شاخص عددی 161 و پارک سلامت و سوهانک به ترتیبب با شاخص اعداد 153 و 152 آلوده ترین نقاط جوی شهرستان تهران در 24 ساعت گذشته بوده است.
    وی افزود: ایستگاه های گلبرگ و شهرک چشمه با شاخص اعداد 78 و 86 سالم ترین مناطق شهر تهران در این مدت بوده است.
    شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
    بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم(قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک(ارغوانی) تعیین شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط