فونیکسریمکسبهتام

گلایه شهردار تهران از عدم اجرای قانون منع تردد خودروهای آلاینده در شهر

عصر خودرو- شهردار تهران ضمن تأکید بر اجرای قانون در خصوص منع تردد خودروهای آلاینده، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها با بیش از ۲۰ سال عمر، گفت: در حالی این قانون ابلاغ شده است که هنوز قابلیت اجرایی پیدا نکرده است.

گلایه شهردار تهران از عدم اجرای قانون منع تردد خودروهای آلاینده در شهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه نعمت‌آباد از نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران (صد و نود و پنجمین ایستگاه) که پیش از ظهر امروز با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن اشاره به وعده‌های داده شده از سوی شهرداری تهران جهت توسعه مترو، اظهار داشت: در حالی شهرداری تهران وعده‌های خود را محقق می‌کند که کار از نظر فنی و شرایط اقتصادی سخت و دشوار است.

    وی تصریح کرد: در شرایط فعلی جهت تأمین اعتبارات برای پروژه‌ها با سختی‌هایی روبه‌رو هستیم و این در حالی است که شهرداری تهران پروژه‌هایی را اجرا می‌کند که اکثریت آنها از جمله مترو به نوعی پروژه‌های ملی محسوب می‌شوند.

    شهردار تهران خاطرنشان کرد: از همه همکاران در پرسنل شهرداری تهران که مجاهدانه و بی‌ریا تلاش می‌کنند و به تعهدات خود عمل می‌کنند تشکر می‌کنم.

    قالیباف افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی شهرداری تهران هر ماه یک ایستگاه مترو در تهران و با اولویت در جنوب شهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی تصریح کرد: خدا را شاکریم در عین اینکه مترو در ابعاد مختلف پیش می‌رود شاهد مطرح شدن متروی تهران در سطح بین‌المللی هستیم به طوری که مترو تهران به لحاظ کیفی و کمی در مقیاس بین‌المللی مطرح می‌شود.

    شهردار تهران اضافه کرد: امیدواریم با هدف‌گذاری که صورت گرفته است تا سال 96 هر هفت خط مترو تهران به بهره‌برداری کامل برسد.

    قالیباف گفت: اگر چه در اجرای کارها با حرف‌های نابحق و انتقاداتی نابجا روبه‌رو هستیم اما اعتقاد داریم اگر کار برای مردم و خدا باشد این حرف‌ها و مطالب مهم نیست و قطعاً کار و خدمت در ذهن مردم باقی خواهد ماند و نگران چیزی نیستیم.

    شهردار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه کارهای مالی و پولی در شهرداری در مسیر درست خود و زیرنظر حسابرسان و مراجع ذیصلاح پیگیری می‌شود، گفت: این اطمینان را به مردم شهر تهران می‌دهم که کارها طبق روال انجام می‌شود و هر کجا هم خطایی مشخص شود و مراجع ذیصلاح آن را تأیید کنند امکان ندارد بنده به عنوان شهردار ذره‌ای از خطای مسئولان کوتاه بیایم.

    وی تصریح کرد: در حالی شهرداری تهران پروژه‌های بزرگی را در دستور کار خود قرار داده است که اکثر کارگاه‌های ساخت‌وساز در شهر تهران راکد است اما با همه این سختی‌ها، شهرداری کارها را پیش می‌برد و امروزه شاهد هستیم که مترو تهران جزو باکیفیت‌ترین متروها در دنیاست و ارزان‌ترین مترو محسوب می‌شود.

    قالیباف گفت: یکی از چالش‌های بزرگ ما آلودگی هواست و اگر مترو به حمل‌ونقل عمومی اولویت شهرداری تهران قرار گرفته است به خاطر این است که بتوانیم اقدامات لازم را در کاهش آلودگی هوا انجام و محدودیت‌هایی برای تردد خودروهای سبک و شخصی ایجاد شود.

    وی ضمن گلایه از تردد ماشین‌های سنگین و آلاینده در شهر تهران، گفت: گله‌ای که وجود دارد این است که ما نباید قانونی بنویسیم که اجرا نشود و در واقع اگر قانونی نوشتیم حتماً بایستی به درستی اجرا شود آن هم قانونی که به طور مستقیم با جان مردم سر کار دارد.

    شهردار تهران ادامه داد: با افزایش آلودگی هوا  کاهش روزهای پاک وضعیت برای قشرهای مختلف اعم از کودکان، افراد مسن و ... مشکل می‌شود و باید این موارد و مشکلات جدی مورد دستور قرار بگیرد.

    قالیباف ادامه داد: در حالی در تهران شاهد تردد ماشین‌هایی با عمر 20 سال هستیم که بر اساس قانون این ماشین‌ها حق تردد در شهر را ندارند به طوری که این مصوبه و قانون جهت اجرا به دستگاه مربوطه ابلاغ شده است.

    وی با طرح چند پرسش که چرا و به چه علت قانون اشاره شده اجرا نمی‌شود، گفت: در حالی در تهران کامیون‌ها و اتوبوس‌ها با بیش از 20 سال از عمرشان تردد می‌کنند که عبور و مرور ین وسایل نقلیه در جاده‌ها ممنوع شده است اما ما در داخل شهر از این مسائل به عنوان سرویس استفاده می‌کنیم.

    شهردار تهران ادامه داد: یک موتورسیکلت عمر واقعی‌اش 8 سال است و ما اجازه می‌دهیم موتورسیکلت‌هایی با عمر 20 ساله در تهران تردد کنند به طوری که یک موتورسیکلت غیراستاندارد به اندازه 15 خودرو آلودگی هوا تولید می‌کند.

    قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای قانون محدودیتی نداریم اما بنده به عنوان شهردار دلیل اجرای قانون را نمی‌دانم و امیدوارم عزیزان ما قانون منع تردد خودروهای با عمر 20 سال ر در تهران اجرا کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو