فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

تردد ۸۰۰ هزار موتورسیکلت در طی روز در بازار تهران

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تردد موتورسیکلت‌ها در منطقه ۱۲ و بازار گفت: روزانه شاهد هستیم که ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار موتورسیکلت در منطقه بازار تردد می‌کنند.

تردد ۸۰۰ هزار موتورسیکلت در طی روز در بازار تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، سیدجعفر تشکری هاشمی در جریان دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به طرح ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی تهران واقع در منطقه 12 شهرداری تهران (پروژه شهید هرندی) اظهار داشت: منطقه 12 تهران به عنوان قطب اقتصادی، فرهنگی و تاریخی شناخته شده است و به همین جهت مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد.

    وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سال‌های اخیر در منطقه 12 تصریح کرد: منطقه 12 با مناطق دیگر تفاوت‌های بسیاری دارد و این منطقه به دلیل استقرار بازار، وجود وزارتخانه‌ها و مراکز سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت شهرداری نیز اقدامات گسترده‌ای را در سال‌های اخیر انجام داده است که می‌توان در حوزه تردد مسافران، باربران، حمل و نقل عمومی و ... اشاره کرد.

    هاشمی تشکری تصریح کرد: استقرار بازار تهران در منطقه 12 یکی از نکاتی است که اهمیت منطقه 12 را نشان می‌دهد که البته در این منطقه شاهد جابجایی وسیع بار، نابسامانی در جابجایی بارها و همچنین وجود تولیدی‌های مزاحم هستیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: متأسفانه تداخل باربران و عابرین مشکلات عدیده‌ای را جهت تردد وسایل حمل و نقل عمومی در منطقه ایجاد کرده است که می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشیم.

    وی با اشاره به تردد حجم بالای موتورسیکلت‌ها در منطقه 12 تصریح کرد: متأسفانه در این منطقه موتورسیکلت‌ها قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند و شاهد نابسامانی در حرکت و توقف در بحث حمل و نقل هستیم.

    وی اضافه کرد: در این منطقه شاهد تردد بی‌شمار تاکسی‌ها هستیم که بخش عمده‌ای از تاکسی‌ها در این منطقه متمرکز شده‌اند، ضمن اینکه بسیاری از این تاکسی‌ها اقدام به جابجایی بار در منطقه می‌نمایند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه منطقه 12 یکی از بی‌انضباط‌ترین مناطق در بحث ترافیک در شهر محسوب می‌شود، گفت: در این منطقه شاهد هستیم که توجهی به چراغ قرمزها نمی‌شود و تردد وسایل نقلیه برخلاف جهت و در مسیرهای ویژه انجام می‌پذیرد و با توجه به همه این شرایط می‌بایستی چاره‌اندیشی صورت می‌گرفت.

    وی ادامه داد: براساس آنچه جمع‌بندی شده است در دو دهه اخیر تلاش چشمگیری توسط مدیریت شهری برای برطرف کردن معضلات منطقه 12 در حوزه حمل و نقلی و کاهش بار ترافیکی صورت گرفته است.

    هاشمی تشکری ادامه داد: در دهه 70 توجه ویژه‌ای به بافت‌های فرسوده صورت گرفت و اقدامات مؤثری انجام شد ضمن اینکه در دهه 80 نیز نگاه ویژه‌ای در طرح جامع به منطقه 12 صورت گرفت و درنهایت در چهار سال اول دهه 90 نیز تمام نگاه‌ها در حوزه مدیریت شهری به سمت حمل و نقل و ارزیابی پیاده‌راه‌ها و ساماندهی نقاط حساس صورت گرفت.

    وی اضافه کرد: براساس مطالعات و آمارهای به دست آمده، روزانه 2 هزار تن بار در سطح منطقه 12 جابجا می‌شود که اکثر این کالاها شامل کیف، کفش و لوازم‌التحریر و پارچه هستند، ضمن اینکه عمده جابجایی‌ها توسط موتورسیکلت و گاری‌های چهارچرخ در منطقه انجام می‌گیرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: براساس مطالعات صورت‌گرفته، ساعت جابجایی ورود و خروج بارها بررسی شد و در همین ساعات شاهد اوج‌گیری تردد و ترافیک در منطقه بوده‌ایم.

    وی اضافه کرد: یکی از نکات مهم در منطقه 12 به ویژه در منطقه بازار که متأسفانه بازار فقط بحث تجارت نیست، چرا که این منطقه محلی برای انبار کالای کسبه محل نیز شده است، به طوری که 55 درصد از کالاها در داخل مغازه متمرکز و 30 درصد در فضای بازار متمرکز شده است.

    هاشمی تشکری تصریح کرد: سرانه موتورسیکلت در این منطقه بسیار نگران‌کننده است، به طوری که به اندازه هر سه نفر یک موتورسیکلت وجود دارد و براساس آمار به طور متوسط روزانه 700 تا 800 هزار موتورسیکلت در طول روز در منطقه بازار تردد می‌کنند.

    وی بیان داشت: طی سال 86 تا 93 اقدامات گسترده‌ای در بحث پیاده‌روها، توسعه حمل و نقل عمومی انجام شده است.

    وی تصریح کرد: علاوه بر توسعه خطوط اتوبوس تندرو در منطقه، تلاش گسترده‌ای را نیز برای توسعه خطوط مترو صورت گرفته است و هم‌اکنون خط یک و دو به صورت کامل و خط چهار سرویس کامل را به شهروندان در این منطقه می‌دهند و در آینده نیز خط 6 و 7 در منطقه اضافه می‌شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: علاوه بر توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو و مترو، اقدامات گسترده‌ای را نیز برای توسعه پایانه‌های تاکسی در منطقه صورت گرفته است.

    وی در ادامه با اشاره به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در منطقه 12 با رویکرد توسعه گردشگری بیان داشت: 19 اقدام برای این طرح از سوی معاونت حمل و نقل عمومی طراحی شده است که از آن جمله می‌توان به ساماندهی چرخ‌دستی‌ها، مشارکت بازاریان در کارها، بهبود حمل و نقل عمومی، توسعه سیستم‌های هوشمند، توسعه پیاده‌روها و... اشاره کرد.

    هاشمی تشکری بیان داشت: مطالعات به صورت ریز و نقطه‌ای در منطقه 12 صورت گرفته است و موارد و مشکلات احصاء شده که امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک این موارد و مشکلات را برطرف کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو