فونیکسریمکسبهتام

دلایل صنعتی نشدن پوشش‌های خود ترمیم شونده و ضد خش در صنایع خودروسازی

عصر خودرو- سرپرست موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش با یادآوری دستیابی به محصولات جدید در حوزه رنگ و پوشش با استفاده از فناوری نانو در کشور گفت: کمبود اعتبار برای انجام آزمایش ها و فرآیندهای نیمه صنعتی محصولات جدید، دلیل کاربردی نشدن پوشش های نوین در صنایع خودروسازی است.

دلایل صنعتی نشدن پوشش‌های خود ترمیم شونده و ضد خش در صنایع خودروسازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، زهرا رنجبر روز سه شنبه در آغاز به کار ششمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش در جمع خبرنگاران افزود: در صنعت خودروسازی کشور از رنگ و مواد پوششی ساخت داخل و نیز از روش های عملیاتی در پوشش ها، استفاده می شود.
    وی بیان کرد: این موسسه به برخی فرمولاسیون های جدید و نوین با بهره گیری از فناوری نانو دست یافته اما هنوز در صنعت خودروسازی استفاده نشده است.
    زنجبر با اشاره به مذاکرات انجام شده با صنایع خودروسازی کشور در این زمینه گفت: نمونه های ارایه شده تاییدیه های لازم محصول را از مراجع مربوطه گرفته اما در رابطه با صنعتی شدن آنها به دلیل نبود زیرساخت های مناسب و اعتبارات لازم هنوز عملیاتی نشده اند.
    وی بیان کرد: پوشش های ضد خش و پوشش های خودترمیم شونده نمونه ای از فناوری های جدید است که با کمک نانو به دست آمده اند؛ پوشش های ضد خش مورد استفاده در خودرو دوام لایه آخر رنگ راکه لایه شفاف است، در مقابل شست وشو افزایش می دهند و ظاهر خودرو را پس از شست وشوهای متوالی حفظ می کنند.
    رنجبر ادامه داد: پوشش های خودترمیم شونده پس از اینکه خش بر روی خودرو ایجاد می شود، می توانند خود را ترمیم و ظاهر زیبای خودرو را حفظ کنند.
    وی یادآور شد: در حوزه مرز دانش برای اینکه محصولی صنعتی شود، نیازمند برخی آزمایش ها و فرآیندهای نیمه صنعتی است اما ما هنوز امکان اجرای این فرآیندهای نیمه صنعتی را نداریم و به دلیل خطر زیاد نمی توانیم محصول را از آزمایشگاه مستقیم به صنعت وارد کنیم.
    رنجبر گفت: لازم است برخی زیرساخت ها در این زمینه ایجاد شود تا حلقه مفقوده در این زمینه را پر کند.
    وی در مورد دیگر فعالیت های این موسسه افزود: در حوزه نساجی نیز در زمینه سنتز مواد رنگ زا و در حوزه فرش بهینه کردن رنگ رزی، تسویه پساب های صنعتی، فیزیک رنگ در حوزه اندازه گیری رنگ و نیز حوزه چاپ فعالیت های بسیار خوبی انجام شده است.
    رنجبر با اشاره به اینکه در مرکز رشد فناوری رنگ شرکت های دانش بنیان خوبی مستقر است، افزود: با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری رنگ، تمرکز در فناوری ها و تبدیل و عینی کردن تحقیقات از مهمترین برنامه های این موسسه است.
    وی ادامه داد: فراهم کردن بستر لازم برای تبدیل دانش به محصول و همچنین توسعه روابط بین الملل از دیگر برنامه های این موسسه در زمینه توسعه فناوری در حوزه رنگ و پوشش است.
    رنجبر خاطرنشان کرد: در مدت زمان برگزاری این کنگره تفاهم نامه هایی بین موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش ایران و برخی موسسات پژوهشی و صنایع کشورهای آلمان، ایتالیا، استرالیا و هند منعقد خواهد شد.
    ششمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش از امروز به مدت دو روز در سالن تلاش وزارت کار با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار می شود.
     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو