فونیکسریمکسبهتام

نایب رییس اتاق بازرگانی مطرح کرد

بالا رفتن کیفیت خودروها مستلزم سرمایه‌گذاری با خودروسازان معتبر جهانی

عصر خودرو- نایب رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: خودروسازان باید از نظر کیفیت محصولاتشان را بهبود بخشند و برای این کار هیچ گزینه دیگری جز ادغام و سرمایه‌گذاری با خودروسازان معتبر جهانی ندارند.

بالا رفتن کیفیت خودروها مستلزم سرمایه‌گذاری با خودروسازان معتبر جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، پدرام سلطانی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به اینکه سیاست جدید اقتصادی دولت تا چقدر می‌تواند به خروج از رکود و رونق اقتصادی کمک کند گفت: این طرح به دلیل اینکه تنها محدود به چند کالا از جمله خودرو و لوازم خانگی است برای اقتصاد تنها یک مُسکن به شمار می‌آید.

    وی ادامه داد: گستردگی رکود اقتضا می‌کند که هر سیاستی که دولت در این زمینه اتخاذ میکند تا حد امکان بتواند بخش های مختلف اقتصادی کشور را پوشش دهد که سیاست های جدید چنین ویژگی ندارد.

    سلطانی افزود: البته باید به این موضوع توجه کنیم که نظام تامین مالی ما و دولت ابزارهای محدودی در این بخش دارند. بانک ها با توجه به حجم بالای مطالبات معوق و مطالبات شان از دولت چندان امکان مانور ندارند.

    نایب رییس اتاق بازرگانی اضافه کرد:بنابراین دولت این بسته را در حد مقدورات خود طراحی کرده است، اما باید در نقد ایرادات آن گفته شود.

    سلطانی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره وام های جدید خودرو و حمایت های صورت گرفته برای رونق در بازار خودرو گفت: حمایت بیش از حد از هر کالایی درست نیست چون طبیعتا ظلم به آن تولید است و آن صنعت در میان دیوارهای بلند حمایتی مجال رقابتی که باعث رشد آن شود را پیدا نمیک‌ند.

    سلطانی افزود: دولت نگران بنگاه های خودروساز بود که این سیاست جدید را اتخاذ کرد. این سیاست می‌تواند برای کوتاه مدت جوابگو باشد و مقداری از حجم تولیداتشان را از انبارها خالی کند.

    وی افزود: مردم نشان دادند که اگر امکان و قدرت خرید برایشان وجود داشته باشد امتناعی از خرید ندارند.بنابراین باید به این موضوع هم توجه کرد وضعیت قدرت خرید مردم بیشتر از کمپین نخریدن خودرو تاثیرگذار بود.

    نایب رییس اتاق بازرگانی بابیان اینکه خودروسازان داخلی باید برای بهبود محصولاتشان تلاش های جدی داشته باشند گفت:خودروسازان ما هیچ گزینه دیگری جز ادغام و سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان معتبر جهانی ندارند.چرا که سیستم مدیریت در خودروسازی‌های ما مدیریت به روزی نیست، تکنولوژی‌ها عقب افتاده است و نظام‌های کنترل کیفی درست عمل نمی‌کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو