فونیکسریمکسبهتام

نسبت به سفر روحانی به پاریس خوش‌بین هستم

تماس‌های متعددی در ارتباط با بخش خودروسازی برقرار شده

عصر خودرو- سفیر ایران در فرانسه روز سه‌شنبه گفت در جریان سفر حسن روحانی به پاریس، قراردادهای مختلفی به امضا می‌رسد.

تماس‌های متعددی در ارتباط با بخش خودروسازی برقرار شده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علی آهنی سفیر ایران در فرانسه روز سه‌شنبه نسبت به سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس ابراز خوش‌بینی کرد.

    وی که با رادیو RFI صحبت می‌کرد، در مورد مقدمات سفر سه‌شنبه آینده آقای روحانی به فرانسه گفت: «داریم توافقات و تفاهمنامه‌های مختلفی را برای همکاری در زمینه صنعت، خودروسازی، بخش انرژی که حائز اهمیت ویژه است... در زمینه حمل و نقل هوایی و ریلی، آماده می‌کنیم.»

    آقای آهنی افزود: «تماس‌های متعددی در ارتباط با بخش خودروسازی برقرار شده و پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. در مورد حوزه‌های مختلف خوش‌بین هستم.»

    دیروز دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تهران و پاریس در سفر آقای روحانی توافقنامه‌های مختلفی امضا خواهند کرد.

    در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه آمده است: «وزرای فرانسه و ایران چندین قرارداد در حوزه‌های مختلف، به خصوص گفت‌وگوهای سیاسی، همکاری‌های اقتصادی، حمل و نقل هوایی، سلامت و کشاورزی، امضا خواهند کرد.»

    آقای روحانی قرار است سه شنبه هفته آینده برای اولین بار به پاریس سفر کند. روز گذشته رادیو آر تی ال فرانسه گزارش داد که دیدار رئیس جمهور ایران از کاخ الیزه 2 ساعت بیشتر طول نخواهد کشید.

    گفته می‌شود اصرار طرف فرانسوی بر سرو مشروبات الکلی به هنگام ناهار موجب شده تا تهران برنامه ناهار کاری را لغو کند. در مقابل پیشنهاد پاریس برای یک صبحانه کاری هم از سوی ایران «سبک» تلقی و با آن مخالفت شده است.

    بر اساس پیش‌بینی‌ها، مسئله تروریسم و بحران سوریه محورهای اصلی گفت‌وگوی دو رئیس‌جمهور خواهد بود. همچنین روند اجرای توافق هسته‌ای که تیر ماه امسال بین ایران و 1+5 به دست آمد نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

    حسن روحانی علاوه بر فرانسوا اولاند با امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد و همچنین روسای چند شرکت بزرگ فرانسوی نیز دیدار خواهد کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو