فونیکسریمکسبهتام

فروش اقساطی خودرو در فضای مجازی کلاهبرداری بود

عصر خودرو- فردی که با راه اندازی وب سایتی در فضای مجازی و تبلیغ در زمینه فروش اقساطی خودرو یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود توسط کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

فروش اقساطی خودرو در فضای مجازی کلاهبرداری بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه در وب سایتی که تبلیغ فروش اقساطی خودرو می کرد ثبت نام و مبالغی را واریز کرده اما پس از گذشت یک ماه سایت مذکور مسدود و مدیر آن نیز به هیچ تماسی پاسخگو نبوده و خودرو نیز تحویل آنها نشده ،موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

    وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که علاوه براستان اصفهان تعداد قابل توجهی از مردم در تهران نیز از طریق وب سایت مذکور مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

    رئیس پلیس فتا استان گفت: کاراگاهان این پلیس با انجام اقدامات علمی و تخصصی و جستجو در فضای سایبر سرانجام توانستند ظرف یک هفته محل سکونت متهم این پرونده را در یکی از محله های شهر تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه متهم با فریب متقاضیان از آنان بابت نوع خودرو مبالغی از 7 تا 14 میلیون تومان دریافت می کرد اظهار داشت: تا کنون 20 نفر از مالباختگان شناسایی که در مجموع یک میلیارد و 400 میلیون ریال کلاهبرداری از آنان صورت گرفته بود.

    این مقام انتظامی با هشدار به مردم در خصوص این گونه کلاهبرداری ها در فضای مجازی خاطر نشان کرد: توصیه ما به مردم این است که هنگام تصمیم به خرید از فروشگاههای الکترونیکی ، ازتجربه دوستان وآشنایان نزدیک درخصوص خریدهای آنلاین استفاده کرده و از فروشگاههایی که سابقه ی ارائه ی خدمات مطلوب دارند،خریدکنند.

    وی افزود: صفحاتی که ناخواسته دربرابرشمابازمی شوند وحاوی تبلیغات فروش کالاها وارائه خدمات هستند،ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند.

    مرتضوی تصریح کرد: سعی کنیدهنگام خریدآنلاین،باروشهائی نظیرگرفتن whoisاز دامنه ی سایت اینترنتی فروشگاه یاجستجو در انجمن هایی که اعضاءآنها،تجربیات خریدآنلاین خودرابرای اطلاع سایراعضاءمی نویسند ،ازمدیر وگردانندگان فروشگاه،احرازهویت کنید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو