فونیکسریمکسبهتام

دهمین نمایشگاه قطعات تهران (۲۵)

می‌خواهیم حضورمان در بازار قطعات یدکی را پررنگ‌تر کنیم

عصر خودرو- گروه صنعتی پیروی با تکیه‌بر حدود نیم‌قرن فعالیت درزمینهٔ قطعات و ماشین‌آلات راه‌سازی،تجهیزات معدنی ، ساختمان‌سازی و تولید قطعات مختلف صنایع خودروسازی ، در دهمین نمایشگاه قطعات حضوری پررنگ را به نمایش گذاشته است.

می‌خواهیم حضورمان در بازار قطعات یدکی را پررنگ‌تر کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰
  • می‌خواهیم حضورمان در بازار قطعات یدکی را پررنگ‌تر کنیم
  • گروه صنعتی پیروی
  • گروه صنعتی پیروی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان قطعات OE خطوط تولید خودروسازان بزرگ نظیر ایران‌خودرو و سایپا است.در حاشیه دهمین نمایشگاه قطعات فرصتی دست داد تا گفت‌و‌گویی اختصاصی با مدیرعامل این مجموعه ؛ آقای احمد پیروی داشته باشیم و با این فعال قدیمی حوزه قطعه‌سازی کشور در مورد فعالیت‌های گروه بزرگ پیروی و مشکلات این حوزه گفت‌و‌گو کنیم :

مدیرعامل گروه صنعتی پیروی در ابتدا پیرامون سابقه فعالیت این گروه گفت : گروه پیروی مشتمل بر چندین واحد تولیدی است که در اطراف تهران ، همدان ، رباط‌کریم فعالیت می‌کنند.سابقه تولید تجاری گروه پیروی به سال 1348 و سابقه تولید قطعات به سال 1359 بازمی‌گردد.

مدیرعامل گروه پیروی در ادامه افزود :محصولات فعلی ما شامل چراغ‌های خطر انواع خودرو می‌شود که ما در این زمینه یکی از تأمین‌کنندگان گروه سایپا برای خودروهای سواری هستیم.همچنین بخشی از چراغ‌های موردنیاز گروه ایران‌خودرو را نیز تأمین می‌کنیم.بخش دیگر قطعات ما مربوط به ترمز و هیدرولیک است .ما اولین تولید‌کننده شلنگ‌های ترمز در کشور هستیم .همچنین اولین تولیدکنندگان شلنگ‌های فشارقوی و فشار ضعیف هیدرولیک نیز هستیم.

پیروی درزمینهٔ مکاری با خودروسازان داخی گفت : حدود 35 سال است که با خودروسازان همکاری داریم.اولین خودروسازی که فعالیتمان را با آن آغاز کردیم شرکت سایپا بود که از سال 1359 همکاری با این شرکت را آغاز کردیم.

مدیرعامل گروه پیروی درزمینهٔ حضور در بازار قطعات یدکی گفت : ما به دلیل اینکه تأمین‌کننده قطعات تولیدی برای خودروسازان هستیم ، در قطعات یدکی حضور داریم اما این حضور پررنگ نیست.در این زمینه برنامه‌ای داریم اما این روز‌ها به دلیل کاهش آمار تولید خودرو در نظر داریم تا حضور پررنگ‌تری در بازار قطعات خودرو داشته باشیم.وی در ادامه افزود :در بحث قطعات یدکی برای برخی از قطعات با چند شرکت توزیع‌کننده بزرگ مشغول فعالیت هستیم.هم‌اکنون حدود 2 تا3 توزیع‌کننده قطعه در حال توزیع قطعات گروه صنعتی پیروی هستند.

مدیرعامل گروه پیروی درزمینهٔ سهم این شرکت از قطعات عرضه شده در خودروسازی‌ها گفت : ما در ایران‌خودرو در بحث شلنگ‌های هیدرولیک فرمان ، تامین‌کننده 100‌درصد نیاز هستیم.برای چراغ‌ها هم‌اکنون 60 درصد نیاز سایپا را ما تأمین می‌کنیم و درزمینهٔ شلنگ‌های ترمز حدود 50 درصد نیاز خطوط تولید سایپا را نیز تامین‌ می‌کنیم. 70 درصد شلنگ‌های هیدرولیک و ترمز سایپا نیز در اختیار گروه پیروی است.

پیروی درزمینهٔ آمار تولید در سال جاری در این گروه صنعتی گفت: با توجه به اینکه تولید قطعات ما همراه با تیراژ خودروسازان تغییر پیدا می‌کند. سال گذشته با توجه به آمار 1.2 میلیون دستگاه خودرو ، قطعه به بازار عرضه کردیم اما امسال با توجه به کاهش تیراژ ، طبیعتا کاهش تولید را نیز تجربه خواهیم کرد.

پیروی ضمن اشاره به وجود مشکلات در حوزه خودروسازی و قطعه‌سازی گفت : نمی‌توانیم مشکلات خودروسازان و قطعه‌سازان را تفکیک کنیم . ساختار صنعت در کشور ما دچار مشکلات عدیده‌ای است که امیدواریم به‌مرور زمان مسئولین و دوراندیشان بتوانند در مورد آن فکر کنند و قطعاً این موضوع یک‌شبه حل نمی‌شود اما اگر این بستر برای حل مشکلات فراهم شود نیروی جوان تحصیل‌کرده زیادی در کشور داریم و بستر حرکت به سمت یک انقلاب صنعتی اگر فراهم شود می‌توانیم از این بحران خارج شویم.

بحث صادرات یکی از مهم‌ترین بستر‌هایی است که در ایران و به‌خصوص در صنعت خودرو و قطعه‌سازی رشد قابل‌توجهی نداشته است.مدیرعامل گروه پیروی ضمن اشاره به مشکلات عدیده موجود درزمینهٔ صادرات این مسئله را این‌گونه تشریح کرد : ما هنوز نتوانسته‌ایم در بحث صادرات حرکت کنیم.بخش صادرات بسیار سخت است چراکه باید بستر مناسب آن ایجاد شود تا ایران بتواند درزمینهٔ صادرات حرفی برای گفتن داشته باشد.ممکن است به‌صورت موردی صادرات در بحث قطعه‌سازی ببینیم منتهی آمار صادرات بسیار اندک است.بازار‌های بین‌المللی از ما اعتبار می‌خواهند ، لذا یک ماه برای رساندن محصول موردنظر به مشتریان خارجی زمان نیاز است و 4 ماه اعتبار از زمان تحویل از ما طلب می‌کنند . تولید محصول نیز یک ماه زمان می‌برد لذا قطعه‌ساز ایرانی باید 6 ماه منتظر بماند تا هزینه قطعه‌ صادراتی فروخته‌شده را دریافت کند و این موضوع سرمایه در گردش فراوانی می‌خواهد درحالی‌که در شرایط کنونی پول قطعه‌سازان و پول‌هایی که قطعه‌سازان از بانک گرفته‌اند در خودرو‌سازی‌ها مانده است.ما برای صادرات نمی‌توانیم روی سرمایه در گردش به‌عنوان تسهیلات بانکی با 27 درصد بهره حساب کنیم.با این بهره روی تسهیلات با هیچ جای جهان نمی‌توانیم رقابت کنیم.باید فکری درزمینهٔ بهره بانکی حوزه صنعت شود.با بهره‌های بالا صنعت ما نمی‌تواند در هیچ فضایی به‌خصوص صادرات رقابت کند.اگر در این زمینه فکری نکنند ، این بازار در اختیار خارجی‌ها قرار می‌گیرد ، واردات بیش‌تر می‌شود و در حقیقت ما برای خارجی‌ها کار ایجاد می‌کنیم به‌جای توسعه صنعت داخلی.

پیروی همچنین در پایان گفت : ما مجبور به ماندن در حوزه قطعه‌سازی هستیم چراکه از قدیمی‌های این صنعت هستیم و اگر از این صنعت خارج شویم جوانانی که تازه قصد ورود به این حوزه رادارند سرخورده می‌شوند.به همین دلیل برای بقا باید سبد محصولاتمان را گسترش دهیم .در همین راستا هم‌اکنون در حال ساخت کارخانه برای یک واحد تولیدی در رزن هستیم که امیدواریم با توسعه محصولاتمان در سال آینده موجب گسترش فعالیت‌های گروه پیروی در صنعت خودرو و بازار شود.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو