فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران تاکید کرد

طراحی اولیه پروژه تونل میدان سپاه-شوش به اتمام رسید

عصر خودرو- رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: نظر کمیسیون تخصصی شورا این است که تامین مالی پرو‍ژه تونل شهید صیاد شیرازی صرفا با مشارکت بخش خصوصی صورت گیرد.

طراحی اولیه پروژه تونل میدان سپاه-شوش به اتمام رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، اقبال شاکری با اشاره به اینکه شهرداری نباید با بودجه عمومی در اختیار خود این پرو‍ژه تونلی را اجرا کند، گفت: روش B.O.T (ساخت،‌ بهره‌برداری و انتقال مالکیت) برای ساخت ابرپروژه‌ای در اندازه تونل 9 کیلومتری حدفاصل میدان سپاه تا خیابان شوش گزینه مناسبی است.

    وی با بیان اینکه تونل صیاد یک مسیر جایگزین به منظور تسهیل ترافیک محسوب می‌شود،‌ افزود: در صورت اجرای این پرو‍ژه به صورت B.O.T باید از شهروندان عوارض دریافت شود و عایدات مالی بهره‌برداری از پروژه نیز به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اختصاص خواهد یافت.

    شاکری در پاسخ به اینکه چرا عوارض بزرگراهی در بزرگراه طبقاتی صدر دریافت نمی‌شود، توضیح داد: پرو‍ژه صدر ـ نیایش با پول شهروندان ساخته شده است و منطقی نبود که بابت تردد در این مسیر دوباره از شهروندان عوارض دریافت شود.

    رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه بازگشت سرمایه در پروژه تونل صیاد نیز تنها از طریق اخذ عوارض میسر نیست، تاکید کرد: بهره‌برداری از مجتمع‌های ایستگاهی، خدماتی و فروشگاهی که در کنار این قبیل پروژه‌ها ساخته می‌شود نیز یکی از منابع درآمدی مهم برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

    وی درباره زمان آغاز اجرای این پروژه تونلی به تسنیم گفت: طراحی اولیه این پروژه به اتمام رسیده است و چند سرمایه‌گذار نیز برای مشارکت در اجرای آن اعلام آمادگی کرده‌اند اما اولویت شورای شهر این است که پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام برسد و پس از آن پروژه‌های جدید کلید بخورد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.




     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو