فونیکسریمکسبهتام

مقایسه گزارش ترافیکی گوگل و شهرداری از خیابان‌های تهران

عصر خودرو- با استفاده از خدمات نقشه گوگل از این پس می توانید از وضعیت ترافیک در خیابان های تهران و دهها شهر دیگر ایران آگاه شوید و بر مبنای میزان ترافیک برای رسیدن به مقصد برنامه ریزی کنید.

مقایسه گزارش ترافیکی گوگل و شهرداری از خیابان‌های تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مقایسه اطلاعات این نقشه با نقشه ترافیک شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران نشان می دهد که اطلاعات نقشه گوگل بسیار دقیق تر از اطلاعاتی است که از طریق دوربین های نظارتی شرکت کنترل ترافیک تهران در دسترس قرار می گیرد.

    به عنوان نمونه نقشه گوگل نشان می دهد که در ساعت 8:09 دقیقه صبح ترافیک سنگینی در مسیر غرب به شرق اتوبان های نیایش و یادگار امام در شمال تهران وجود دارد، اما نقشه شرکت کنترل ترافیک تهران در همان زمان نشان می‌دهد که در این دو اتوبان ترافیکی نیست و رفت و آمد به صورت عادی در جریان است.

    نقشه ترافیک تهران. شرکت کنترل ترافیک تهران

     

    همچنین نقشه گوگل با دقت بالاتری از ترافیک سنگین در بسیاری از مسیرهای رفت و آمد در غرب و جنوب شرق تهران خبر می دهد، اما اطلاعات مذکور یا در نقشه ترافیکی شرکت کنترل ترافیک شهرداری وجود ندارد یا دقت آن پایین است. در هر دو نقشه رنگ قرمز به معنای ترافیک سنگین، رنگ نارنجی به معنای ترافیک سنگین ولی در حال حرکت و رنگ سبز به معنای عبور و مرور روان است.

    مهم ترین مزیت این خدمات که هم از طریق رایانه های شخصی و هم از طریق گوشی های هوشمند در دسترس است تسهیل برنامه ریزی برای سفرهای درون شهری و امکان انتخاب مسیری خلوت تر است. کاربران خدمات نقشه گوگل با استفاده از این خدمات حتی توانند از بسته شدن موقت خیابان ها هم مطلع شوند. به عنوان مثال با مشاهده وضعیت ترافیکی شهر کرمان مشخص می شود که هم اکنون سه مسیر در بلوار جمهوری و جاده تهران مسدود است.

    نقشه گوگل از ترافیک

     

    علت دقت بیشتر اطلاعات نقشه گوگل دریافت داده های ترافیکی از طریق گوشی های هوشمند آندرویدی کاربران است. این در حالی است که ترافیک مسیرهای مختلف در نقشه شرکت کنترل ترافیک تهران و دیگر شهرها با کنترل تصاویر دوربین های نظارتی و به طور دستی وارد می شود.

    برای مشاهده این قابلیت در شهر تهران باید به سرویس نقشه گوگل به نشانی google.com/maps مراجعه کرده و عبارت  Traffic Near Tehran را در بخش جستجو وارد کنید. خدمات مذکور علاوه بر تهران در دیگر شهرهای بزرگ و متوسط ایران مانند اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز، کرمان، اهواز، بندر عباس، یزد، رشت و....  هم در دسترس است و برای استفاده از آن در زمان جستجو باید به جای تهران نام شهر مورد نظر را وارد کنید. البته با توجه با اینکه گوگل اطلاعات ترافیکی شهرهای مختلف ایران را از گوشی های هوشمند کاربران دریافت می کند، در برخی شهرها داده ها ناقص و تنها محدود به برخی خیابان هاست. اما در تهران که تعداد کاربران گوشی های هوشمند بسیار بالاست اطلاعات یاد شده دقت بیشتری دارد.

    در این میان منفعت اصلی از ارائه این خدمات به گوگل خواهد رسید که می تواند با تجزیه و تحلیل این اطلاعات به داده های ارزشمندی در مورد ویژگی های جمعیتی، درآمدی، تجاری و حرفه ای شهرهای مختلف ایران دست یابد. به عنوان نمونه تراکم گوشی های هوشمند در برخی خیابان های خاص نشانگر اهمیت این خیابان ها یا وضعیت درآمدی و حرفه ای بالاتر آنها خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو