فونیکسریمکسبهتام

کلاهبردار ۲۳ ساله دستگیر شد

کلاهبرداری چند ده میلیاردی تحت عنوان فروش اقساطی خودرو و تحویل یک روزه

عصر خودرو- کلاهبردار چند ده میلیاردی که تحت عنوان فروش اقساطی خودروهای سواری ایرانی و خارجی بدون هیچ‌گونه محدودیت و تحویل یک روزه، از صدها نفر کلاهبرداری کرده بود با تلاش کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی دستگیر شد.

کلاهبرداری چند ده میلیاردی تحت عنوان فروش اقساطی خودرو و تحویل یک روزه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در مورخه 27 دی 93 و از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، تجمع تعدادی از شهروندان در مقابل یک ساختمان تجاری در موقعیت میدان جمهوری به کلانتری 108 نواب اعلام شد.

    با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که این افراد از طریق آگهی روزنامه با شرکت «یاس خودرو مطمئن» به مدیریت فردی بنام «روح الله . هـ» آشنا شده، جهت خرید خودرو به شرکت مراجعه و ثبت نام کرده، اما با وجود انجام تعهدات از سوی متقاضیان خرید خودرو، شرکت به تعهداتش عمل نکرده و مدیرعامل آن نیز متواری شده است.

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه 10 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    فریب مالباختگان از طریق تبلیغات:

    در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد شرکت یاس خودرو مطمئن از طریق انتشار گسترده آگهی های تبلیغاتی در سطح جراید به ویژه در روزنامه های کثیرالانتشار اقدام به اطلاع رسانی در خصوص فروش اقساطی خودرو با شرایط بسیار مناسب و تحویل آن در ظرف مدت یک روز نموده است.

    در تبلیغات شرکت یاس خودرو مطمئن، آمده بود که انواع خودروهای سواری ایرانی و خارجی بدون هرگونه محدودیت به متقاضیان تحویل داده خواهد شد مشروط بر اینکه متقاضیان برابر جدول فروش اعلامی از سوی شرکت، نیمی ( 50 درصد ) از ارزش خودرو را به صورت نقد پرداخت و پس از تحویل گرفتن خودرو نیز نسبت به انجام تعهدات خود در خصوص پرداخت اقساط 60 ماهه و البته با کمترین سود بانکی اقدام نمایند.

    با توجه به تبلیغات گسترده شرکت مذکور، صدها تن از شهروندان به این شرکت مراجعه و ضمن تنظیم قرارداد با شرکت و انجام تعهدات مالی خود ( پرداخت نیمی از پول خودرو ) در انتظار تحویل گرفتن خودرو مورد نظر خود بوده اما در زمان مقرر و پس از چند روز مراجعه به شرکت اطلاع پیدا کردند که شرکت تعطیل و مدیرعامل جوان آن نیز متواری شده است.

    تحقیقات پلیسی:

    کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با بررسی مدارک شرکت اطلاع پیدا کردند که شرکت با وجود ثبت، فاقد هرگونه مجوز رسمی در خصوص فعالیت رسمی و قانونی در خصوص فروش لیزینگ خودرو است.

    در ادامه تحقیقات نیز مشخص شد که روح الله . هـ ( متولد 1371 )  در طول فعالیت سه ماهه شرکت با انواع خودروهای مزدا 3، توسان و خودروهای شاسی بلند به محل شرکت در تردد بوده که خودروهای مذکور توسط کارآگاهان شناسایی و مشخص شد که خودروها همگی به صورت روزانه توسط مدیرعامل شرکت کرایه می شدند.

    دستگیری متهم:

    با شناسایی محل سکونت متهم در منطقه قلعه حسن خان ( شهر قدس )، کارآگاهان به این محل مراجعه و اطلاع پیدا کردند که متهم همزمان با تعطیلی شرکت و برداشت وجوه نقد متعلق به صدها مالباخته متواری شده است.

    تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری وی در دستور کار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار داشت تا سرانجام کارآگاهان اطلاع پیدا کردند متهم در شهرهای مختلف استان های شمالی کشور، دائما مخفیگاه خود را در کمترین زمان تغییر می دهد اما با وجود این شرایط  و با انجام اقدامات خاص پلیسی آخرین مخفیگاه متهم در استان مازندارن – شهرستان رامسر شناسایی و مدیرعامل متواری شرکت یاس خودرو مطمئن در مورخه 30 آبان 94 دستگیر و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به تأسیس شرکت مذکور جهت انجام کلاهبرداری اعتراف کرد.

    سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام ارزش چند ده میلیارد تومانی پرونده و شناسایی صدها مالباخته تا به این مرحله از رسیدگی به پرونده، عنوان داشت: از کلیه شکات و مالباختگانی که توسط شرکت یاس خودرو مطمئن مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

    هشدار پلیسی:

    - فروش خودرو با شرایط لیزینگ تنها با مجوز رسمی بانک مرکزی امکان پذیر است.

    - آدرس و نشانی شرکت های قانونی فروش لیزینگ خودرو در سایت رسمی بانک مرکزی قابل دسترس است.

    - صرف تأسیس و ثبت شرکت یا انجام تبلیغات بازرگانی در سطح جراید کشور مجوزی قانونی جهت فعالیت شرکت ها در زمینه های خاص ( لیزینگ خودرو ) نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو