فونیکسریمکسبهتام

در کمیسیون صنایع مجلس تاکید شد

ضرورت افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای داخلی

عصر خودرو- یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جلسه امروز ( دوشنبه) این کمیسیون برای بررسی بسته های دولت برای خروج از رکود و وام های ارائه شده برای کالا و خودرو خبر داد.

ضرورت افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای داخلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، الله وردی دهقانی اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون نمایندگانی از بانک مرکزی و وزارت صنعت در مورد بسته دولت برای خروج از رکود و وام های پرداخت شده و منابع تخصیص یافته گزارشی ارائه کردند.

    وی افزود: خلاصه گزارش این بود که هدف وزارت صنعت این است که کمکی به تولیدکنندگان کالاهای واسطه ای و خانه ای و خودرو داشته باشد و در همین راستا کارت‌هایی به قشر هدف داده شود که از کالاهای داخلی خریداری کنند تا از این طریق مشکل انباشت کالا و بدهی تولیدکنندگان و همچنین مشکلات مصرف کنندگان را حل کنند. در واقع هدف این بود که پول به گونه ای پرداخت شود که این کمک به صورت هدفمند به بخش هایی از صنایع که باید مورد حمایت قرار گیرند سوق پیدا کند و از سویی نیاز اقشار نیازمند برآورده شود.

    دهقانی ادامه داد: البته نظر کمیسیون این نبود که چنین اقداماتی راه حل نهایی است بلکه سوالاتی وجود داشت که این اقدامات چه کمکی می‌کند . در همین رابطه تاکید شد که مسئولیت به عهده وزارت صنعت است که نظارتی به ویژه بر خودروسازان و دو خودروساز داخلی داشته باشد تا آن‌ها بتوانند بدهی شان با قطعه سازان تسویه کنند و کارآمدی و بازدهیشان را افزایش دهند. به ویژه در بخش مصرف انرژی که دو برابر مصرف جهانی است.

    این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تاکید این کمیسیون برلزوم تولید خودروهای هیبریدی و خودروهای نسل آینده اضافه کرد: افزایش کیفیت خودروهای داخلی، کاهش قیمت تمام شده و تجهیز آن‌ها به تکنولوژی روز از جمله موارد تاکید کمیسیون در این جلسه بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو