فونیکسریمکسبهتام

دستگیری ۶مرد و ۲ زن زورگیر غرب و شمال‌غرب تهران

زورگیری در پوشش مسافربری

عصر خودرو- شش مرد که به همراه دو زن با خودروهای مسروقه و به شیوه مسافربری اقدام به زورگیری همراه با تهدید و ضرب و جرح از شهروندان مناطق غرب و شمال غرب شهر تهران می‌کردند با تلاش مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.

زورگیری در پوشش مسافربری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، در مورخه 3 مهرماه 94 مأموران کلانتری 133 شهرزیبا در حین گشت زنی در خیابان نیرو به سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکی به شماره انتظامی  ایران44/ *** د 94 دستور ایست دادند که در بررسی های بیشتر از راننده پراید و با توجه به عدم ارائه مدارک شناسایی سوابق خودرو بررسی و مشخص شد که خودرو پراید مذکور دارای سابقه سرقت در پونک – محدوده چهار دیواری است.

    با توجه به توقیف خودروی مسروقه و کشف سلاح سرد از متهم، پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    با انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار غرب تهران که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله: سرقت همراه با آزار و اذیت، ایراد ضرب و جرح عمدی، تحصیل مال مسروقه، تخریب، اخلال در نظم و آرامش عمومی، درگیری با مأموران و ... دستگیر و روانه زندان شده، توسط کارآگاهان مورد شناسایی قرار گرفت.

    در ادامه تحقیقات و ارجاع یک پرونده زورگیری از کلانتری 138 جنت آباد به پایگاه دوم آگاهی، متهم توسط دو نفر مورد شناسایی قرار گرفت؛ این دو نفر پس از شناسایی «امیر . پ» عنوان کردند که متهم به همراه فرد دیگری، با یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 نوک مدادی در محدوده بوستان تندرستی به سمت ما حمله ور شده و با تهدید چاقو اقدام به زورگیری و سرقت گوشی های تلفن همراه ما کردند.

    با توجه به کشف خودرو پراید مشکی مسروقه و در ادامه شناسایی متهم به عنوان سابق زورگیر توسط دو نفر از شهروندان، بررسی ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت های به عنف توسط سرنشنیان یک دستگاه خودرو پراید مشکی مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه تعدادی از شکات با مراجعه به پایگاه دوم آگاهی موفق به شناسایی متهم ( امیر . پ ) شدند.

     

     

    یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان آیت الله کاشانی منتظر تاکسی بودم که یک دستگاه پراید مشکی با سه نفر سرنشین بنده را به عنوان مسافر سوار ماشین کردند؛ پس از طی مسافتی کوتاه، ناگهان متهم به همراه سرنشین صندلی عقب مرا مورد ضرب و جرح قرار داده و اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دو میلیون و 500 هزار تومان، ساعت مچی به ارزش تقریبی یک میلیون تومان و وجوه نقد همراهم کرده و پس از سرقت تمامی اموالم، مرا از خودرو به بیرون پرتاب کرده و از محل متواری شدند.

    شناسایی اعضای گروه سارقان زورگیر:

    با توجه به شناسایی متهم ( امیر . پ ) توسط تعدادی از شکات و مالباختگان که همگی آنها به شیوه های مختلف به ویژه تحت عنوان مسافر مورد تهدید، زورگیری و سرقت قرار گرفته و همچنین سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم خشن، تحقیقات پلیسی در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    متهم که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به سرکردگی گروه و جمع آوری اعضای گروه سارقان اعتراف کرده و در ادامه تمامی اعضای باند بنام های علیرضا، یوسف، فرشاد، جمال، امیر حسین و همچنین دو خانم بنام های سمانه ( با اسم مستعار عسل ) و مریم ( با اسم مستعار میترا ) را به کارآگاهان معرفی کرد.

    دستگیری اعضای گروه:

    با شناسایی تمامی اعضای گروه، دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت.

    در اولین مرحله دستگیری، یوسف . ر  با یک دستگاه خودرو پراید نقره ای مسروقه در مورخه 25 آبان 94، در خیابان نیرو دستگیر شد؛ در ادامه علیرضا . م نیز ساعاتی پس از دستگیری یوسف، در منطقه جنت آباد جنوبی شناسایی و دستگیر شد.

    با شناسایی مخفیگاه سه عضو دیگر گروه سارقان در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در محدوده اتوبان شهید باکری، فرشاد . ف، جمال . ن، امیرحسین . ر نیز در مورخه 26 آبان 94دستگیر شدند.

    در زمان دستگیری این سه متهم، امیرحسین  تلاش کرد تا با تهدید به خودکشی از طبقه چهارم و آویزان شدن از پنجره مانع از دستگیری خود توسط کارآگاهان شود که با واکنش سریع کارآگاهان دستگیر و بهمراه دو متهم دیگر به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد.

    در ادامه محل تردد دو متهم (سمانه و مریم) نیز در منطقه شناسایی و آن دو نفر نیز در همان روز دستگیرشده و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شدند.

     


    دهها فقره زورگیری با خودروهای مسروقه:

    با دستگیری تمامی اعضای گروه و آغاز تحقیقات مشخص شد که امیرحسین . ر با توجه به مهارت بالا در سرقت انواع خودروها بویژه پراید ابتدا اقدام به سرقت خودرو نموده و در ادامه سایر اعضای گروه به سرکردگی امیر . پ که در تمامی سرقت ها حضور داشت در گروه های دو، سه  یا چهار نفره ( سه نفر مرد، دو نفر مرد به همراه یک خانم، سه نفر مرد به همراه یک خانم) با خودروهای مسروقه اقدام به زورگیری از مسافرین درون شهری می کردند.

    یکی از مالباختگان، پس از شناسایی متهمان عنوان داشت: در میدان صنعت و به قصد رفتن به میدان صادقیه، سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با سه سرنشین مرد و یک خانم شدم که سرنشین خانم در صندلی جلو نشسته بود؛ هنوز مدت زیادی از سوار شدن به ماشین نگذشته بود که ناگهان دو سرنشین صندلی عقب با چاقو به من حمله ور شده و با تهدید اقدام به زورگیری تمامی اموال همراه از جمله گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دو میلیون تومان کردند؛ پس از سرقت نیز مرا در کنار اتوبان پیاده و از محل متواری شدند.

    سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق غرب و شمال غرب شهر تهران، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان که توسط متهمان مورد تهدید، ضرب و جرح ، زورگیری و سرقت قرار گرفته و سوابق متهمان به ویژه سرکرده گروه در ارتکاب جرایم مختلف بویژه جرایم خشن و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی جدید پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در جنت آباد شمالی – نرسیده به اتوبان آبشناسان مراجعه کنند.

    هشدار پلیسی: استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی همچون تاکسی، اتوبوس ، مترو ، خطوط تاکسی مشخص شده در سطح شهر از عوامل مهم کاهش دهنده سرقت ها به شیوه مسافربرنمایی محسوب می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو