فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تشریح کرد

چگونگی برخورد پلیس راهور با کشف حجاب در خودرو

غلط بودن واژه دستکاری چراغ‌ها

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد این مرکز با «دور دور کردن» و کشف حجاب در خودرو، بین‌المللی بودن تابلوها، اظهارات غیرکارشناسانه درباره چراغ‌های راهنمایی و همچنین ادامه‌ طرح ضربت شبانه پلیس خبر داد.

چگونگی برخورد پلیس راهور با کشف حجاب در خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزرش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  در مورد اقدامات پلیس راهور فاتب پیرو دستورات فرمانده ناجا مبنی بر برخورد با دور دور کردن، مزاحمت نوامیس، کشف حجاب در خودرو و آلودگی صوتی اظهار داشت: برخورد با چنین پدیده‌های زشت و ناهنجار اجتماعی به صورت ویژه در دستور کار پلیس تهران بوده و برخورد مناسب و قاطع با متخلفان با همکاری پلیس پیشگیری و پلیس امنیت اخلاقی انجام می‌شود.

    چگونگی برخورد پلیس راهور با کشف حجاب در خودرو

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص نوع برخورد پلیس راهور تهران بزرگ با مرتکبان کشف حجاب، دور دور، آلودگی صوتی و مزاحمت برای نوامیس، اعلام کرد: مأموران پلیس راهور فاتب خودروی فرد متخلف را به نزدیکترین پارکینگ هدایت کرده و راننده خاطی را برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی می‌‌کنند.

    سردار حسینی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در خصوص جریمه‌ای که برای افراد در نظر گرفته می‌شود، گفت: ما جریمه‌ای انجام نمی‌دهیم، فقط توقیف و معرفی به مرجع قضایی است که در آنجا بر اساس قانون، مجازات فرد خاطی مشخص می‌شود.

    دستکاری چراغ‌ها واژه غلطی است

    این مقام ارشد پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اظهارات افراد غیر متخصص در حوزه پلیس راهور و برجسته کردن این موضوع که پلیس به دستکاری چراغ‌های راهنمایی مبادرت می‌ورزد، بیان داشت: ابتدا توصیه می‌کنم که افراد غیرمتخصص در خصوص حوزه‌های تخصصی اظهار نظر نکنند.

    سردار حسینی تصریح کرد: بحث دستکاری چراغ‌ها مطرح نیست و کلاً واژه دستکاری واژه غلطی است چرا که دستکاری در مواردی به کار می‌رود که فرد در حوزه‌ای سررشته ندارد و با دستکاری به خرابی آن بی‌انجامد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه پلیس راهور و چراغ‌های راهنمایی، بحث دستی کردن چراغ‌ها مطرح است، یعنی چراغ‌ها از حالت خودکار خارج شود و برای کنترل ترافیک در اختیار پلیس قرار بگیرد و به طور کل مدیریت چراغ‌ها و در اختیار گرفتن چراغ توسط پلیس راهور مدنظر است.

    تابلوهای راهنمایی وجهه بین‌المللی دارد/نمی‌توان به صورت محلی و داخلی آن را تغییر داد

    این مقام ارشد پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی در خصوص استاندارد تابلوهای راهنمایی و رانندگی و چگونگی تغییر در آنها، اظهار داشت: تابلوهای راهنمایی و رانندگی در واقع یک وجهه بین‌المللی دارد و طبق کنوانسیون وین هرگونه تغییر در متن، شکل و شمایل و نوشته آن باید با دبیرخانه این کنوانسیون هماهنگ شود.

    سردار حسینی تصریح کرد: رانندگی یک امر بین‌المللی است و تابلوها نیز باید استاندارد بین‌المللی را داشته باشند و نمی‌توان به صورت محلی و داخلی و بدون بُعد بین‌المللی آن به تغییر آنها اقدام کرد یا در شکل و شمایل آن تغییری ایجاد کرد.

    نیاز به دو خودروی مکانیزه ثبت تخلفات ساکن برای هر منطقه

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص ثبت تخلفات ساکن گفت: توقف‌های غیرمجاز به صورت دوبله، توقف در ایستگاه اتوبوس، توقف در حریم تقاطع‌ها و ... مزاحمت‌ها و اخلال زیادی در امر تردد ایجاد می‌کند و باید از ابزار هوشمند برای برخورد با تخلفات ساکن استفاده شود.

    سردار حسینی افزود: استفاده از خودروی مکانیزه ثبت تخلفات ساکن یک اقدام خوب و اثربخش بوده و نیاز به این خودرو برای هر منطقه لازم است.

    وی گفت: حداقل در هر منطقه به دو دستگاه از این خودروها نیاز است تا بتوان در بحث  تخلفات ساکن و توقف‌های غیر مجاز از آن استفاده کرد.

    برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و طرح ضربت شبانه هنوز در دستور کار است

    عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت در خصوص برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و همچنین طرح ضربت شبانه پلیس راهور در سطح معابر تهران، اظهار داشت: این طرح‌ها با قوت و قدرت کماکان در دستور کار است و اجرا می‌شود.

    مشروح گفت‌وگوی فارس با سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به زودی منتشر می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو