فونیکسریمکسبهتام

آیا می‌توان یک خودرو وارداتی را فیس‌‌لیفت کرد؟

عصر خودرو: یقینا هر کمپانی خودروسازی، شیوه و روند خاصی را در فرآیند فیس‌لیفت محصولات خود در نظر می‌گیرد و بنابراین ممکن است گاهی تغییرات صورت‌گرفته در فیس‌لیفت یک خودرو چندان قابل توجه نباشند و یا اینکه تغییرات به حدی باشند که گویی یک نسل جدید از آن خودرو معرفی شده است. معمولا خیلی‌ها این سوال را مطرح می‌کنند که آیا می‌توان با تعویض قطعات یک خودرو، ظاهر آن را به مدل فیس‌لیفت تغییر داد؟

آیا می‌توان یک خودرو وارداتی را فیس‌‌لیفت کرد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در پاسخ باید بگوییم که این کار، عملی است و در سال‌های اخیر نیز برخی‌ مراکز خدمات اتومبیل‌های وارداتی در ایران، چنین پروژه‌هایی را انجام داده‌اند اما در کل، انجام این کار به سطح تغییرات و همچنین قابلیت سازگاری خودرو برای اتصال و نصب قطعات جدید، بستگی دارد و بنابراین ممکن است در مواردی، انجام آن به‌صرفه یا منطقی نباشد، به عنوان مثال، تغییرات اعمال‌شده در فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 5 اتاق F10 نسبتا اندک است و با تعویض قطعاتی مانند چراغ‌های جلو و عقب، آینه‌های جانبی و نهایتا سپرها، می‌توان این کار را انجام داد ولی مثلا برای فیس‌لیفت نسل پیشین مرسدس بنز SL یا E-Class اتاق W212 باید علاوه بر این موارد، جلوپنجره، گلگیرها و حتی درِ محفظه موتور را نیز تعویض کرد که طبیعتا هزینه بیشتری خواهد داشت و از طرفی، بسیاری از قطعات فابریک اتومبیل شما با یک قطعه جدید و احتمالا رنگ‌شده، تعویض می‌شود.
    در بعضی از خودروها نیز نوع یا محل اتصال قطعات، تغییر پیدا می‌کند و بدین ترتیب ممکن است برای نصب قطعه‌ای مانند یک سپر یا چراغ جدید با مشکل مواجه شود. همچنین باید توجه داشته باشید که فیس‌لیفت یک خودرو، تنها به تعویض و نصب قطعات جدید ختم نمی‌شود، زیرا نصب تجهیزات الکترونیکی مانند چراغ‌ها، سنسورها، دوربین‌ها و ... نیازمند راه‌اندازی اصولی و تنظیم مجدد است و گاهی برای این کار باید تغییراتی را در سیستم کامپیوتر خودرو انجام داد که این امر از حساسیت بالایی برخوردار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو