فونیکسریمکسبهتام

احداث پل روگذر "تقی آباد" اتفاق مهم ترافیکی در جنوب تهران

عصر خودرو- معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در جریان بازدید از اقدامات ترافیکی منطقه ۲۰، تاثیر پل روگذر تقی آباد در کاهش ترافیک خروجی تهران به ورامین را بسیار مهم ارزیابی کرد.

احداث پل روگذر "تقی آباد" اتفاق مهم ترافیکی در جنوب تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران اجرای عملیات عمرانی پل غیرهمسطح واقع در تقاطع تقی آباد با جاده ورامین را یکی از طرح‌های مهم و اولویت دار منطقه 20 عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سه راه تقی آباد یکی از نقاط پرتردد این منطقه است با اتمام این پروژه، گره ترافیکی این محل رفع می شود.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه احداث این پل حدود 60 درصد پیشرفت داشته است و به زودی عرشه آن نصب خواهد شد افزود: برای شهروندانی که به سمت ورامین و بالعکس تردد دارند و زمان زیادی را در ترافیک این محل می گذراندند، احداث این پل یک اتفاق مهم ترافیکی در این منطقه و جنوب تهران محسوب و موجب تسریع در تردد وسایل نقلیه می شود.

    وی در حاشیه بازدید از مسیر توسعه بخش جنوبی خط 6 مترو گفت: با تصویب طرح، بخش جنوبی خط 6 متروی تهران از دولت آباد به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) توسعه می یابد و با این اتصال و جانمایی 4 ایستگاه در محدوده منطقه 20، بار خط یک متروی تهران کاهش می یابد و شهروندان به راحتی می توانند با استفاده از این مسیر به محدوده مرکزی شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دسترسی پیداکنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه ضمن بازدید از ایستگاه های مترو شهرری ،پایانه در حال احداث جوانمردقصاب و پایانه های اتوبوسرانی و تاکسی؛ اقدامات شهرداری منطقه 20، مسئولان مترو و اتوبوسرانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مجموع فضای عمومی و سرویس دهی این پایانه ها مطلوب است و البته در برخی موارد از جمله فاصله زمانی بین اتوبوس ها با توجه به کمبود ناوگان اتوبوسرانی که در تمامی مناطق شهر تهران شاهدیم، نیاز به اجرای اقدامات تکمیلی است .

    وی در پایان اقدامات انجام شده در راستای اجرای خط سفید را مطلوب عنوان کرد و با بیان اینکه منطقه 20 به عنوان ورودی جنوبی شهر تهران و از نظر وسعت و جمعیت از مناطق مهم شهرتهران محسوب می شود اظهار کرد: با توجه به وجود شبکه دسترسی های محله‌ای و فرامنطقه ای، به منظور ترویج طرح خط سفید توجه ویژه به مسائل آموزشی و ترافیکی حائز اهمیت است.

    منصور کتانباف شهردار منطقه 20 نیز با بیان اینکه اقدامات خوب و موثری در راستای ارتقاء کیفیت رانندگی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با محوریت آسمان آبی،زمین پاک و خط سفید انجام شده است با تاکید بر اهمیت نگهداشت شهر با اولویت حمل و نقل عمومی و احصاء مشکلات ترافیکی و مناسبت سازی معابر گفت : کاهش آمار تصادف های رانندگی در منطقه 20 یکی از مهمترین نتایج اجرای طرح آموزشی خط سفید است .

    وی به عملیات اجرایی خط 6 مترو تهران اشاره و اظهار کرد: توافق های لازم برای تملک 60 هزار مترمربع از املاک مورد نیاز برای ایستگاه مترو دولت آباد واقع در انتهای بلوار قدس انجام و تحویل شرکت های سازنده شده است گفت: با درنظرگرفتن شرایط محیطی و آسایش شهروندان فضاهای مکانی در ضلع جنوب حرم عبدالعظیم(ع)، میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ابن بابویه و صفائیه برای تامین تجهیزات و کارگاه عمرانی احداث ایستگاه ها پیش بینی شده است.

    ابوذر ریاضی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با بیان اینکه نگهداشت شهر با اولویت حمل و نقل عمومی و و رسیدگی به آن برای جلب رضایت شهروندان حائز اهمیت است، نگهداشت المانهای ترافیکی، از جمله روشنایی و پاکسازی ایستگاه های اتوبوس،تابلوهای تعیین مسیر و ... را از برنامه های روزانه و همیشگی این معاونت و لازمه افزایش رغبت شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و به تبع کاهش بار ترافیکی تحمیلی به معابر شهری ، افزایش کیفیت و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی عنوان کرد.

    ریاضی با بیان اینکه افزایش امنیت مسافران در ایستگاه های اتوبوس در ساعات پایانی روز از مهمترین اقدامات ترافیکی است، یادآور شد: در راستای بهبود نگهداشت شهر و جایگزینی انرژی پاک، 50 درصد سرپناه های ایستگاه اتوبوس به سیستم روشنایی سولار مجهز شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

    بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه 20، بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه هیئت همراه، شهردار و مدیران ارشد شهری منطقه 20 از ایستگاه های مترو شهرری ،پایانه در حال احداث جوانمردقصاب، پیاده راه شرق حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، بخش جنوبی خط 6 متروی تهران،پایانه های اتوبوسرانی و تاکسی و اقدامات اجرایی فاز یک و دو خط سفید انجام شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو