فونیکسریمکسبهتام

دانش فنی صنعت خودروسازی در داخل کشور نهادینه شده است

عصر خودرو- رئیس انجمن قطعه سازان خودرو در خراسان رضوی گفت: دانش فنی صنعت خودروسازی در داخل کشور نهادینه شده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

دانش فنی صنعت خودروسازی در داخل کشور نهادینه شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، ابوالقاسم آروند افزود: صنعت خودرو در خراسان رضوی دارای جایگاهی رفیع و ارزشمند است زیرا بسیاری از صنایع دیگر در صنعت خودروسازی شریک هستند.
    وی با اشاره به اینکه ارتباط صنایع دیگر با خودروسازی به صورت مستقیم و غیر مستقیم است، خاطر نشان کرد: صنعت خودرو باید در کشور و خراسان رضوی پایدار بماند و نباید به دلیل برخی از شرایطی که به وجود آمده صورت مساله را پاک کنیم.
    رئیس انجمن قطعه سازان خودرو در خراسان رضوی گفت: باید همه کمک کنند تا وضعیت صنعت خودرو سازی در کشور بهبود یابد و زمینه سرمایه گذاری در این صنعت بیش از گذشته فراهم شود.
    وی با اشاره به اینکه شکل گیری رویکرد پژوهشی در صنعت خودروسازی یک امر ضروری است، تصریح کرد: اگر می خواهیم یک صنعت قدرتمند داشته باشیم باید صنایع قطعه سازی ما نیز در اوج قدرت قرار داشته باشند تا با نمونه های مشابه خود در خارج از کشور رقابت کنند.
    رئیس انجمن قطعه سازان خودرو در خراسان رضوی به تحریم های این صنعت طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در طول 10 سال گذشته دچار یک تحریم 100 درصدی بوده ایم و در این سال ها با تمام قدرت این صنعت را سر پا نگه داشته ایم.
    آروند با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی به هیچ وجه مونتاژ نیست، تصریح کرد: بیشتر قطعات صنعت خودروسازی در داخل کشور تولید می شود و در طی سالهای گذشته با وجود تمامی مشکلات دانش فنی این صنعت در داخل کشور نهادینه شده است.
    350 واحد قطعه ساز در این استان فعالیت می کنند که این واحدها 18 درصد کل ظرفیت اسمی قطعه سازان کشور هستند که با سرمایه گذاری 7600 میلیارد ریال 14 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو