فونیکسریمکسبهتام

لوکس ترین شاسی بلند فول سایز ایران در غیاب رقبای بالای ۲۵۰۰ سی سی

روایت یـــکه تازی بزرگ خـــاندان ولوو در ایران

عصر خودرو: قدرت، لازمه بقاست و همانطور که قرن‌هاست طبیعت از این قانون پیروی می‌کند‌، هر یک از زیر‌مجموعه‌ها نیز می‌بایست برای ادامه حیات بجنگند. شرکت خودروسازی ولوو حالا سلاح جدید خود را به صحنه نبرد فرستاده تا رقبای خود را کنار بزند و بر تخت پادشاهی بنشیند. چندی است که برخی بنرهای شهر تهران میزبان یک تازه‌وارد از خانواده ولوو با نام XC۹۰ هستند. این خودرو یک شاسی‌بلند در کلاس SUV است که از نظر اندازه و ابعاد به تویوتا لندکروزر و حتی لکسس LX۵۷۰ تنه می‌زند. اما در ظاهر XC۹۰ بسیار متفاوت است و با وجود جذابیت سایر رقبا‌، کاملا یک سر و گردن بالاتر بوده و می‌تواند به خوبی عرض‌اندام کند.

روایت یـــکه تازی بزرگ خـــاندان ولوو در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، XC90 در واقع گل سرسبد ولوو است که حالا قصد ورود به ایران را دارد. در ابتدای معرفی این مدل توسط شرکت ولوو عنوان پیشرو در SUV‌های جهان به آن اطلاق شد که انصافا حق آن را داشت. این اثر هنری برخاسته از کشور سرد سوئد‌، به لطف شرایط محیطی موجود در این کشور برای چند منظور طراحی شده و می‌تواند هر یک را به خوبی انجام دهد. در واقع ظاهر خودرو بسیار مدرن است و استفاده از چراغ‌های نسبتا باریک در جلو و استفاده از تکنولوژی ال‌ای‌دی و اس‌ام‌دی به همراه جلوپنجره همیشگی با خط‌های عمودی به آن زیبایی خاصی بخشیده‌اند. در قسمت عقب خودرو نیز چراغ‌های کشیده همیشگی ولوو به خوبی پیاده‌سازی شده و تبلور طراحی اسکاندیناوی در آن به خوبی قابل مشاهده است. در کناره‌های خودرو نوارهای کرومی به کار گرفته شده که بسته به تیپ آن ممکن است در برخی نقاط اضافه یا کاسته شوند و در تیپ‌های فول می‌توان انتظار یک بادی‌کیت زیبا را نیز داشت. البته تیپ مورد نظر شرکت افرا موتور که قصد وارد‌کردن آن را دارد، نوع مینیاتور بوده و برخی از این امکانات را شامل نمی‌شود. از جمله سایر المان‌های طراحی این خودرو می‌توان به آینه‌های جانبی برقی تاشو همراه با گرمکن‌، رینگ 19 و 20 اینچی کرومی‌، چراغ‌های جلو با امکان تنظیم ارتفاع‌، شیشه‌شور چراغ‌های جلو‌، سقف پانوراما ثابت (انتخابی)‌، چراغ‌های LED روزانه‌، سنسور باران‌، سنسور دنده عقب و ریل سقفی اشاره کرد.

یکی دیگر از خاصیت‌های طراحی این سرزمین استفاده از المان‌های طبیعت در داخل خودروست. در داخل این خودرو از چرم ناپا و چوب مرغوب گردو بهره گرفته شده تا این غول صخره‌نورد احساسات لطیف خود را به رخ بکشد. در وسط کنسول به جای قرار دادن کلکسیونی از کلید‌ها، شاسی‌های مکانیکی‌، یک مانیتور 12.3 جایگزین شده و تمام تنظیمات از طریق آن ممکن است. این صفحه نمایش بزرگ همچنین مجهز به Apple Car Play است. 3 ردیف صندلی فوق‌العاده راحت با روکشی از جنس چرم برای رفاه سرنشینان تعبیه شده. همچنین علاوه بر میان دو صندلی در ردیف اول‌، این کنسول به ردیف دوم هم رسیده و ظاهر یک خودرو لوکس به آن می‌دهد. از دیگر امکانات طراحی داخلی این خودرو می‌توان به پشت آمپر دیجیتالی با قابلیت تنظیم نور‌، لوازم داخلی چرم طبیعی‌، دکور آلومینیومی‌، زیرپایی‌، دسته‌دنده با روکش چرم و صفحه نمایشگر کریستال اشاره کرد. همچنین سیستم صوتی sensus با 10 بلندگو 330 وات برای این خودرو در نظر گرفته شده که می‌توان به جای آن از یک سیستم صوتی سفارشی حرفه‌ای Bowers & Wilkins با 19 عدد بلندگو 1400 وات نیز بهره برد. همچنین سیستم مخابرات اضطراری نیز برای امنیت شما در نظر گرفته شده تا در دورترین نقاط نیز در صورت نیاز از حضور نیروهای امداد مطمئن باشید.

در زیر پوست XC90 یک طراحی کاملا جدید به معنای واقعی وجود دارد. شاید در تغییر نسل‌ها در هر خودرو‌، شاسی و پلت‌فرم قبلی کمی بهینه‌سازی شوند‌، اما در XC90 جدید کل طراحی نوسازی‌شده و از پلت‌فرم تعمیم‌پذیر جدید SPA استفاده شده است. همچنین سیستم تعلیق و برقی نیز به‌روز شده‌اند و شما با یک هیولای بسیار مدرن مواجه خواهید بود.

مشخصات فنی:

XC90 همیشه به داشتن موتورهای با قدرت فوق‌العاده بالا و بهینه شناخته شده است. جالب است بدانید موتور استفاده‌شده در خودرو اسپرت
NOBLE M600‌، در واقع همان موتور XC90 نسل 2 بوده که آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان بدل کرده بود. اما حالا ولوو با تغییر نگرش کلی خودروسازان و سیاست‌های موجود ترجیح داده از یک موتور با حجم کمتر در این کلاس استفاده کند. موتور 2 لیتری این خودرو ممکن است در نگاه نخست بسیار کوچک و ناکارآمد به نظر برسد اما همراه کردن آن با یک توروبوشارژر و سوپرشارژر توان خروجی را به عدد 320 اسب بخار می‌رساند. همچنین یکی از فاکتور‌های مهم در خودرو‌های آفرود گشتاور تولیدی نیروگاه مرکزی است که در این خودرو عدد شگفت‌انگیز 400 نیوتن‌متر است. پس نگران موتور 2 لیتری این خودرو نباشید زیرا نه‌تنها با گشتاور تولیدی خود می‌تواند شما را از هر مسیر صعب‌العبوری بگذراند بلکه با قدرت خود شما را در 6.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. همچنین در این خودرو از تکنولوژی‌های روز مانند فرمان برقی و گیربکس هوشمند 8‌سرعته بهره گرفته شده است.

امکانات ایمنی‌:

ولوو همیشه به عنوان شرکتی شناخته می‌شود که در ایمنی محصولات خود دریغ نمی‌کند و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می‌برد. از جمله امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به رادار نقاط کور در رانندگی‌، سیستم هدایت بین خطوط‌، سیستم ایمنی صندلی در تصادفات‌، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط‌، سیستم محافظت از ضربه‌های جانبی‌، سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک شهری‌، سیستم کنترل کشش و پایداری داینامیکی‌، سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله‌، دارای نشانگر وضعیت در‌‌ها ‌‌روی ریموت‌، کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای‌، مجهز به سیستم ترمز ABS به همراه EBA‌، سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی‌، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای به همراه پیش‌کشنده‌، سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و انحراف از مسیر‌، سیستم تشخیص ریل گارد‌ها و فرمان اتوماتیک و سیستم تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران اشاره کرد.

رقبا‌:

رقبای این خودرو در بازار داخل کشور به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ برخی از این رقبا از نظر اندازه و کلاس با‌ XC90 در یک رده قرار می‌گیرند و برخی دیگر از نظر قیمتی می‌توانند شانه به شانه آن حرکت کنند. از نظر اندازه ظاهری دو رقیب خانواده تویوتا یعنی لندکروزر و لکسس LX570 تقریبا جزء رقبای هم‌اندازه این خودرو قرار می‌گیرند اما از نظر  قیمتی هیچ یک نخواهند توانست با قیمت 420 میلیون تومانی XC90 رقابت کنند.
لند کروزر که در مدل GXR  تا سال 2013 وارد کشور شده و قیمت یک نمونه کم‌کارکرد این خودرو برابر با حدود 500 میلیون تومان خواهد بود و در سوی دیگر لکسس اعیان نیز با قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان جزء رقیبان این سوئدی مدرن به شمار می‌آیند. در سمتی دیگر لکسس نماینده دیگری نیز با عنوان RX350 در بازار دارد که با وجود مدل قدیمی‌تر به نسبت این خودرو از قیمتی نزدیک به صفر کیلومتر XC90 بهره می‌برد.
هیچ یک از این سه خودرو نخواهند توانست در رقابت تکنولوژی به XC90 حتی نزدیک شوند اما ولوو با خرج‌کردن تمام توان خود در این خودرو گوی سبقت را ربوده و شرکت افراموتور با عزم خود برای گسترش شبکه خدمات پس از فروش در سطح کشور‌، از حالا که پیش‌فروش این خودرو آغاز شده، تمام چراغ‌های خطر را در خانواده تویوتا روشن کرده است.

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو