فونیکسریمکسبهتام

یک قانون جدید خودرویی در آستانه اجرا

عصر خودرو- با تصویب اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در کمیسیون زیربنایی دولت، اجرای این قانون به زودی آغاز خواهد شد.

یک قانون جدید خودرویی در آستانه اجرا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، چندی پیش اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو به تصویب کمیسیون زیربنایی دولت رسید.

    تدوین این اصلاحیه از چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده و اواخر سال گذشته با تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شده بود.

    بنابراین با تصویب کمیسیون زیربنایی دولت به زودی با ابلاغ معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو آغاز خواهد شد.

    محمد جعفری - رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان - با استقبال از اجرایی شدن این قانون می‌گوید: متاسفانه بازار خودرو از حوزه‌هایی است که از ضعف و به‌روز نبودن قوانین مربوطه رنج می‌برد بنابراین تدوین اصلاحیه آیین‌نامه قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو گام مناسبی برای رفع این مشکل است.

    وی ادامه می‌دهد: با توجه به آنکه خودروسازان داخلی انگیزه و تعهد لازم را برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ندارند اجرای این قانون به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان کمک خواهد کرد.

    جعفری با بیان اینکه علاوه بر خودروسازان، واردکنندگان خودرو نیز در حوزه‌هایی چون خدمات پس از فروش حقوق مصرف‌کنندگان را نقض می‌کنند، خاطرنشان می‌کند: خوشبختانه اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو شامل تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور از جمله واردکنندگان این محصول است.

    وی خاطرنشان می‌کند: امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظارت لازم شرایط را برای اجرای دقیق این قانون از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو فراهم کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو