فونیکسریمکسبهتام

افزایش تقاضا با رونق اقتصادی

عصر خودرو- طرح ۲۵ میلیونی تسهیلات بانکی در حالی منجر به فروش نسبی خودرو توسط شرکت‌های خودروساز شد که چگونگی تداوم تقاضا از سمت بازار هم‌اکنون به چالش جدی تولید‌کنندگان کشور تبدیل شده است. گذشته از اینکه خودروسازان چه تغییری در سبک و سیاق خود برای ادامه تولید محصولاتشان در پیش خواهند گرفت، برخی کارشناسان بر لزوم بهبود شاخص‌های کلان اقتصاد نیز به‌منظور تحریک تقاضا در بازار تاکید دارند. به‌طوری‌که آنها به دوران گذار رکود در بازار خودرو آمریکا و بعد از آن رونق فروش در این کشور اشاره می‌کنند.

افزایش تقاضا با رونق اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر این اساس، درحالی‌که هم‌اکنون رکود در بازار برخی کشورها حاکم شده، اما فروش خودروسازان آمریکایی روند رو به رشدی را طی کرده است؛ به‌طوری‌که این کشور هم توانست رکورد سابق فروش 18 میلیون دستگاهی خود را بار دیگر به دست بیاورد. براساس بررسی‌های صورت گرفته، عامل مهم در موفقیت خودروسازان آمریکایی از طریق افزایش تقاضا با ایجاد شوک‌های روانی و اعطای تسهیلات صورت نگرفته بلکه این موفقیت با بهره‌گیری از بهبود شاخص‌های اقتصادی و ارتقای شرایط فروش رقم خورده است.


    بر این اساس، برخی از کارشناسان معتقدند که هر چند در آبان‌ماه دولت توانست با انعطاف‌پذیری در اختصاص اعتبار خرید خودرو از طریق ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی با بهره 16 درصد به تحریک تقاضای بخش خودرو بپردازد و از این طریق نیز شوک به موقعی به صنعت خودرو وارد کند اما موضوع مهم‌تری که باید در راس برنامه‌های دولتمردان قرار بگیرد، بهبود شاخص‌های اقتصادی به‌منظور افزایش توان خرید مشتریان ایرانی است. موضوعی که در چند ماه گذشته کارشناسان به آن تاکید داشتند و نتایج اختصاص تسهیلات 25 میلیون تومانی نیز نشان داد که کاهش مراجعه مشتریان برای خرید خودرو ناشی از کاهش قدرت خرید آنها بوده است. بر این اساس به‌نظر می‌رسد، اولویت برنامه‌نویسان اقتصادی کشور باید حل مسائل اقتصادی باشد تا تاثیرات خود را در زمینه‌هایی چون رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم کاهش بیکاری نشان دهد و از این طریق رونق اقتصادی و افزایش تقاضا در صنایع کشور از جمله صنعت خودرو صورت بگیرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو