فونیکسریمکسبهتام

راهکار پلیس برای جریمه رانندگی روی خط سفید

دلیل خاموش شدن تایمر چراغ‌های راهنمایی

عصر خودرو- رییس پلیس راهور تهران معتقد است تغییر خط عبور مثل نبستن کمربند نیست که بشود آن را در لحظه کنترل کرد و برای کنترل آن باید سازو کار خاصی اندیشیده شود.

دلیل خاموش شدن تایمر چراغ‌های راهنمایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، سردار تیمور حسینی در پاسخ به این سوال که از سال گذشته قرار بود برنامه ای برای اصلاح بی نظمی های رانندگی صورت بگیرد اما تا به حال جریمه ای برای این بی نظمی ها در نظر گرفته نشده است به خبرآنلاین گفت: اقدام سلبی و برخورد های این چنینی باید کاملا هوشمندانه انجام شود، که درصد خطا آنقدر بالا نباشد که نتیجه معکوس بدهد.

    او ادامه داد: هنوز بعد از دو سال که از فعال شدن دوربین های عبور از چراغ قرمز می گذرد، در آن مشکل داریم و می گویند چراغ های شما طوری طراحی شده است که ما در چراغ قرمز گیر بیافتیم و جریمه شویم! لذا اقدامی این چنینی که حجم انبوهی از رانندگان را دربرمی گیرد، یعنی تغییر مسیر، تغییر خط عبور و حرکت نکردن بین خطوط، باید ابزار و سازوکار آن بسیار دقیق باشد؛ و باید تست های مورد نیاز خود را بگذراند تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

    سردار تیمور حسینی گفت: این در دست اقدام است و امیدوارم به زودی عملی شود؛ حرکت بین مسیر و خطوط حرکتی لحظه ای است و مثل کمربند ایمنی نیست که یکبار بسته شود تا انتهای مسیر، باید سازوکار دقیقی اجرا شود که بتواند لحظه ای و در نقاط مختلف در طول یک خط سیر این حرکت را کنترل کند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی که در کافه خبر گفتگو می کرد، درباره چراغ های راهنمایی و برداشته شدن یا خاموش شدن تایمرهای آن ها گفت: در شش ماهه اول سال چون شرایط ترافیکی ما مقداری پایدار تر و آرام تر است، غالب چراغ ها در تقاطع های مختلف می تواند به صورت توماتیک جواب بدهد و ما هم هیچ اصراری به دستی کردن نداریم، تاکید ما هم این است که کسی دستی عمل نکند، در شش ماهه دوم شرایط، شرایط خاصی است.

    او در مورد سیستم هوشمند مدیریت و کنترل ترافیک تهران گفت: سیستمی که امروز در تهران در حال کار است سیستمی هوشمند از استرالیا تحت عنوان اسکتس(SCATS) است، در شهرهای استرالیا مثل سیدنی و چند شهر بزرگ آن هم جواب داده است، ولی چرا در اینجا نتوانسته خوب جواب بدهد، چون متغیر های مزاحمی در کار است که در پردازش اطلاعات این سیستم اخلال ایجاد می کند؛ مثل عبور عابر از عرض راه هر وقت که دوست دارد، موتورسوارها، مسافرکش هایی که در حریم تقاطع می ایستند.

    سردار حسینی ادامه داد: کلا این عوامل پردازش این سیستم را دچار مشکل می کند، ما به هیچ عنوان علاقه و اصراری نداریم که از سیستم دستی استفاده شود، بگذارند خود سیستم کار خود را انجام بدهد، ولی در خیلی از نقاط به ناچار عامل تقاطع ما سیستم را دستی عمل می کند تا بتواند بار تقاطع را متعادل کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو