فونیکسریمکسبهتام

هزینه سرویس مدارس روستایی استان ایلام پرداخت می شود

عصر خودرو- اواسط مهرماه سال جاری مطلبی در خصوص عدم ابلاغ هزینه سرویس مدارس استان ایلام و خانه‌نشین شدن دانش‌آموزان روستایی آبدانان در خبرگزاری مهر منتشر شد، که حال این مشکل برطرف شده‌است.

هزینه سرویس مدارس روستایی استان ایلام پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مهرماه امسال بود که مطلبی در خصوص حذف سرویس مداری روستایی در شهرستان آبدانان منتشر شد که اولیا، دانش‌آموزان و بخشداران سرابباغ و مورموری آبدانان به بیان هزینه بالای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان برای اولیای دانش‌آموزان روستایی پرداختند.

    در پی انتشار این گزارش با عنوان «هزینه سرویس مدارس ابلاغ نشد/ دانش آموزان روستایی خانه نشین شدند»، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری از محل اعتبارات مصوب ردیف 8- 127500 تحت عنوان کمک به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی سهمیه‌ای معادل چهار میلیارد و 539 میلیون ریال به عنوان اعتبار مصوب برای اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام تعیین شده است.

    سید محمد بطحایی افزود: از اعتبار مذکور تاکنون مبلغ یک میلیارد و 461 میلیون ریال با توجه به تخصیص اعتبار هشت ماهه به اداره کل آموزش و پرورش استان ابلاغ اعتبار شده است.

    هزینه سرویس ایاب و ذهاب مدارس روستایی تعیین شده است

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبدانان در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: با توجه به پیگیری‌های که تاکنون انجام شده و با برنامه‌ریزی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، هزینه سرویس ایاب و ذهاب مدارس روستایی تعیین شده است.

    صفر رحمانی‌پور افزود: با توجه به اینکه هزینه سرویس مدارس به استان ایلام ابلاغ شده است اما تاکنون هزینه سرویس ایاب و ذهاب مدارس روستایی به آموزش و پرورش شهرستان آبدانان واریز نشده است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر برای آسایش دانش‌آموزان روستایی این شهرستان برای سه ماهه فصل پاییز با سرویس‌های مدارس، قرادادهایی بسته شده است که به تأمین اعتبار نیاز دارد.

    کاهش هزینه سرویس مدارس روستایی نسبت به سال گذشته

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبدانان تصریح کرد: در سال گذشته ماهیانه مبلغ 90 میلیون ریال از وزارت آموزش و پرورش و 10 میلیون ریال از خیرین برای هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی درنظر گرفته شده بود اما با توجه به اعتبار کنونی، این مبلغ 30 میلیون ریال کاهش و به 60 میلیون ریال رسیده است.

    رحمانی‌پور بیان کرد: با توجه به قراردهایی که تاکنون با دستگاه‌های نقلیه برای انتقال دانش‌آموزان روستایی به مدارس بسته شده است، دانش آموزان روستاهای بخش کلات مورموری به مدارس ابوذر و حضرت رقیه شهر مورموری و دانش‌آموزان روستاهای بخش سرابباغ به مدرسه فضیلت این شهر و دانش‌آموزان روستاهای گنداب و انجیره به مدارس مقطع متوسطه شهر آبدانان جابجا می‌شوند.

    وی با بیان اینکه برای برقراری و استفاده تمامی دانش‌آموزان روستایی این شهرستان اعتباری بالغ بر 85 میلیون ریال نیاز است، اظهار کرد: تعداد 25 دستگاه خودروی سواری و مینی‌بوس برای جابجایی تعداد 400 دانش‌آموز روستایی دختر و پسر به مدارس مقطع متوسطه سه بخش مرکزی، سرابباغ و مورموری آبدانان در نظر گرفته شده است.

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبدانان در خاتمه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 9 هزار دانش‌آموز در 500 واحد آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان مشغول به تحصیل هستند

    شهرستان آبدانان با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو