فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حفاظت زیست محیط زیست کشور:

تعطیلی پنجشنبه ها در البرز راه حل مناسبی برای کاهش آلودگی هواست

عصر خودرو- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت زیست محیط زیست کشور گفت: تعطیلی پنجشنبه ها در البرز راه حل مناسبی برای کاهش آلودگی هواست.

تعطیلی پنجشنبه ها در البرز راه حل مناسبی برای کاهش آلودگی هواست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، پیش ازظهر امروز دوشنبه مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور معصومه ابتکار در دانشگاه محیط زیست کشور واقع در کرج برگزار شد.

    ابتکار در جمع خبرنگاران در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها در استان البرز اظهار کرد: استاندار البرز در این خصوص مکاتبه کرده اند اگر ارزیابی ها ارائه شده به کاهش آلودگی هوا کمک کند تعطیلی پنجشنبه ها می تواند بسیار موثر باشد.

    وی در ادامه به اقدمات اساسی در راستای کاهش آلودگی هوا در استان البرز بویژه شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: حجم تردد خودروها و ترافیک در این استان بسیار بالا است به همین منظور تعطیلی روزهای پنجشنبه می تواند سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوای این استان داشته باشد.

    به گفته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تعطیلی پنجشنبه ها در البرز باعث کاهش ترافیک درون استانی نیز می شود.

    وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه زمزمه هایی شنیده می شود اگر دولت روزهای پنجشنبه را در استان البرز بویژه کلانشهر کرج تعطیل کند دیگر کلانشهرها مدعی تعطیلی پنج شنبه ها می شوند آیا این موضوع صحت دارد، گفت: البته این قضیه باید مورد بررسی قرار گیرد ولی استانها در این رابطه اختیاراتی دارند و می توانند تصمیم گیری کنند.

    ابتکار در ادامه خاطرنشان کرد: بهبود کیفیت بنزین، حذف بنزین پتروشیمی و توزیع بنزین یورو 4 همچنین حذف مازوت در نیروگاههای کشور و ارتقاء استاندارد خودروهای تولیدی اقدماتی در راستای کاهش آلودگی هوا است.

    وی در ادامه به بازرسی مستمر سازمان حفاظت محیط زیست در روند تولید خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خودرویی که در کشور تولید می شود خودرو یورو 4 است.

    معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در حال حاضر استاندارد موتورسیکلت ها به یورو 3 ارتقا پیدا کرده است گفت: هفته آینده جلسه ای با محوریت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تشکیل می شود. یکپارچه سازی معاینه فنی و نظارت بر وضعیت موتور سیکلت ها باعث شده که در برخی از شهرها کیفیت هوا 30 درصد بهبود یابد.

    ابتکار در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان رشته های محیط زیست برنامه هایی در دستور کار دارد، ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست برخی از خدمات خود را مانند آزمایشگاههای معتمد برون سپاری کرده است.

    وی گفت: آئین نامه آزمایشگاههای معتمد اصلاح شده است تا  روند سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در این آزمایشگاهها تسهیل شود.

    معاون رئیس جمهور گفت: طی تفاهم نامه ای با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری جلسات «استارت آپ ویکند سبز» با هدف ترویج فناوری های سبز و با حضور دانشجویان تشکیل شود.

    ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می شود دانشجویان در  بنگاه های دانش پایه در زمینه فناوری های سبز در حوزه محیط زیست خدمات مشاوره ای ارائه کنند و همچنین فارغ التحصیلان با امکاناتی که در اختیار دارند و تسهیلاتی که امیدواریم دولت تامین کند در این بنگاهها خدمات زیست محیطی ارائه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو