فونیکسریمکسبهتام

یک ماه مانده به امضای سرنوشت‌ساز قرارداد خودروسازان

قرارداد نهایی با سه خودروساز اروپایی

عصر خودرو- در حالی وزیر صنعت از تفاهم با خودروسازان فرانسه، آلمان و سوئد خبر داده که در حال حاضر قراردادهای ایران با کشورهای ژاپن و ایتالیا در مراحل اولیه قرار دارد و فعلا سه شریک تجاری برای همکای با صنعت خودرو ایران به صورت قطعی انتخاب شده است.

قرارداد نهایی با سه خودروساز اروپایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  اقتصادنیوز، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و فنلاند، انجام سرمایه‌گذاری مشترک با این کشور را منوط بر ایجاد توازن در صادرات و واردات میان دو کشور دانسته و گفته است: رقم واردات جمهوری اسلامی ایران از کشور فنلاند به مراتب بیشتر از صادرات ایران به کشور است، لذا با سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تولید محصولات و خدمات مشترک می‌توان به بازارهایی که در اختیار کشور فنلاند است محصولات‌مان را صادر کنیم.

    آنطور که خبرگزاری ها گزارش داده اند، او درباره قراردادهای خودرویی که در حال انجام است نیز اظهار کرده است: صادرات 30 درصد از خودروهای تولیدی را در دستور کار این قرار‌داد‌ها گذاشته‌ایم و یک ماه دیگر این قرار‌دادها امضاء خواهد شد و شرکت‌های طرف قرار‌داد نیز مشخص می‌شوند به هر حال تفاهمات انجام شده و شرکت‌های طرف قرار‌داد منتظر عملیاتی‌شدن برجام هستند.

    نعمت‌زاده در این باره نیز توضیح داده است: این قرار‌داد‌ها با خودروسازانی از کشورهای فرانسه، آلمان و سوئد نهایی شده و با کشورهای دیگری چون ژاپن و ایتالیا در مراحل اولیه قرار دارد.

    تکنولوژی، سرمایه‌گذاری و صادرات سه‌امتیازی هستند که پس از مذاکره‌ها باید برای یک قرارداد برد-‌برد در نظر گرفته شود. کارشناسان معتقدند اگر غیر از این برای ایران اتفاق بیفتد، بدون شک ما بازنده و طرف خارجی برنده این مذاکره‌ها خواهد بود.  کارشناسان معتقدند موفقیت ما در این همکاری‌ها مشروط بر این است که چقدر می‌توانیم در جریان این مذاکره‌ها موفق عمل کنیم اما به هر حال فعلاً برای قضاوت کمی زود است و در آینده زوایای این همکاری مشخص خواهد شد. در این سال‌ها شاهد بودیم که ژاپنی‌ها و کره‌ای آمدند و منفعتی از بازار و صنعت ایران به دست آوردند و یکباره رها کردند و رفتند. حرکت هوشمندانه در این مسیر شرط اصلی برد در این مذاکره‌ها و همکاری‌هاست. به هر حال هنوز نحوه همکاری‌ها مشخص و شفاف نیست ولی اگر قرار باشد تکرار اتفاقات تلخ همکاری‌های گذشته باشد، مذاکراتی در کار نباشد، بهتر است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو