فونیکسریمکسبهتام

موسسه Consumer Reportsآمریکا لیست برترین خودروهای بازار را منتشر کرد

لکسس در صدر بهترین‌ها

عصر خودرو- موسسه Consumer Reports هرسال رده‌بندی تازه‌ای از برندهای خودرو منتشر می‌کند و با توجه به نتایج آزمونه‌ای مختلف، بهترین و بدترین خودروهای بازار را معرفی می‌کند که این اطلاعات از منابع اصلی خریداران و فروشندگان خودرو در آمریکا محسوب می‌شود.

لکسس در صدر بهترین‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، برخی خودرو را فقط برای اهداف و استفاده‌های خاصی می‌خرند اما برای عده‌ای دیگر، خودرویی که خریداری می‌کنند باید از همه لحاظ ایده‌آل باشد. هرچند در بعضی موارد می‌توان به نظرات پایگاه اینترنتی Consumer Reports درباره خوب یا بد بودن خودروها انتقاداتی وارد دانست، اما ازآنجاکه این موسسه خودروهایی که تحت آزمونه‌ای فنی مختلف قرار می‌دهد را خریداری می‌کند، نظراتی که درباره خودروها منتشر می‌کند نیز تا حد بسیاری به دور از تعصبات جانب‌دارانه است. بنابراین، برای بسیاری از خریداران و فروشندگان خودرو، این نظرات بخش بسیار مهم و قابل اتکایی در فرآیند خرید خودرو محسوب می‌شود.

    هرسال، موسسه Consumer Reports ، امتیازات مربوط به تست‌های مختلف نظیر تست جاده و مطمئن بودن خودروهای مختلف را جمع‌آوری کرده و یک نمره کلی برای خودروها اعلام می‌کند. این موسسه سپس بهترین و بدترین برندهای خودرویی را رده‌بندی می‌کند. برخی خودروهای حاضر در این رده‌بندی در انحصارا در آزمونه‌ای جاده‌ای خوب بوده‌اند ولی ازنظر مطمئن بودن شرایط خوبی نداشته‌اند. ولی به هر حال، اغلب خودروهایی که در آزمون مطمئن بودن نمرات خوبی نداشته‌اند، در آزمونه‌ای جاده‌ای هم موفق عمل‌نکرده‌اند. در این گزارش به پنج برند خودرویی که ارزش خرید دارند و پنج برند خودرویی که مشتریان باید از خرید آن‌ها اجتناب کنند، اشاره می‌کنیم. این خودروها با انتخاب موسسه Consumer Reports معرفی شده‌اند.

    بهترین‌ها

    لکسس: شاید انتخاب لکسس به‌عنوان برترین خودروی این رده‌بندی چندان هم تعجب‌آور و دور از انتظار نباشد؛ این خودرو نه‌تنها ازنظر مطمئن بودن بهترین امتیاز را کسب کرده بلکه در تست جاده هم نمره 76 را اخذ کرده است. لکسس همیشه خودروهای مطمئن تولید کرده اما به‌تازگی تمرکز خود را روی تولید خودروهایی گذاشته که کنترل کردن و رانندگی با آن راحت باشد. این تلاش‌ها نتیجه داده و خودروی لکسس توانسته امتیاز میانگین 78 را کسب کند.

    مزدا: شاید مزدا محبوب‌ترین برند خودرو در بین آمریکایی‌ها نباشد، اما هرکسی که قصد خرید خودرو داشته باشد محال است که یک‌بار به این خودرو فکر نکرده یا با آن دور نزده باشد. خودرو دوستان، خریداران عادی خودرو و حتی موسسه Consumer Reports ، همگی عاشق مزدا هستند. این خودرو توانسته در تست جاده امتیاز 76 و در زمینه مطمئن بودن امتیاز عالی را کسب کند. میانگین امتیاز مزدا در این رده‌بندی 75 است.

    تویوتا: تویوتا به مطمئن بودن مشهور است، اما خودروهای این کمپانی همچنین در رانندگی هم بهتر شده‌اند. این امتیازات باعث شده تا این خودرو یکی از بهترین انتخاب‌های مشتریان و Consumer Reports باشد. تویوتا در آزمون جاده امتیاز 72 را کسب کرده اما در زمینه مطمئن بودن نمره‌ای بالاتر از میانگین را اخذ کرده که میانگین امتیاز آن 74 بوده است.

    آئودی: آئودی نیز مانند سوبارو به داشتن فن‌آوری چهارچرخ محرک خود معروف است. این کمپانی طی سال‌های اخیر همچنین به دلیل طراحی و کیفیت فضای داخلی خود مورد تحسین قرار گرفته است. اطمینان این خودرو نیز طی این مدت افزایش یافته است. آئودی در تست جاده امتیاز 81 را کسب کرده و توانسته با میانگین امتیاز 73 با فاصله بسیار اندکی نسبت به سوبارو در رتبه چهارم جدول بهترین‌ها قرار بگیرد.

    سوبارو: سوبارو در بین افرادی که عاشق ماجراجویی در طبیعت هستند، دارای شهرت و محبوبیت بالایی است. این خودرو همچنین برای ساکنین مناطق کوهستانی و برف‌خیز همیشه یکی از انتخاب‌های برتر بوده است اما مجهز بودن به چهار چرخ متحرک، تنها ویژگی متمایز سوبارو نیست که آن را به خودروی محبوب مشتریان بدل کرده بلکه امتیاز مطمئن بودن این خودرو نیز بالاست؛ درحالی که میانگین امتیاز تست جاده آن 80 بوده که درمجموع نمره 73 به سوبارو تعلق می‌گیرد.

    بدترین‌ها

    فورد: پس از بحران مالی جهان، فورد توانست شاهکار کرده و خود را احیا کند. این خودروساز توانست خودروهایی تولید کند که ظاهر بهتر، رانندگی بهتر و مصرف بنزین کمتری دارند و در آن‌ها از فن‌آوری‌های برتری استفاده شده است. درنتیجه، فورد در تست جاده، نمره خوب 72 را کسب کرده اما متاسفانه درزمینه مطمئن بودن، همچنان عقب است و درمجموع امتیاز 53 را کسب کرده است.

    دوج: دوج بیشتر تمرکز خود را روی طراحی و ظاهر گذاشته است. این خودرو در تست جاده امتیاز 71 را کسب کرده و در زمینه مطمئن بودن افت کرده است. امتیاز کلی فورد در این رده‌بندی 52 است.

    مینی: خودروی مینی به‌طور خاص یک خودروی شهری است که رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش است. این خودرو در تست جاده‌ای امتیاز 72 را کسب کرده اما متاسفانه در زمینه مطمئن بودن نمره مینی همچنان پایین است. نمره پایین در این بخش به حدی تاثیر داشته تا بتواند امتیاز کلی این خودرو را تا 46 پایین آورد.

    جیپ: جیپ معمولا به اولویت داشتن استحکام و قدرت در طراحی مشهور است و قابلیت آفرود در این خودرو به قابلیت رانندگی شهری ارجحیت دارد. با در نظر گرفتن این نکته به‌جای توجه به نکاتی چون راحتی و کم سروصدا بودن، تعجبی ندارد که جیپ در تست جاده تنها نمره 59 را کسب کند. مطمئن بودن این خودرو هم همچنان یک معضل محسوب می‌شود به‌طوری‌که امتیاز کلی این خودرو را تا 39 پایین آورده است.

    فیات: برای خوانندگان این گزارش که با رده‌بندی‌های موسسه Consumer Reports آشنا هستند، تعجبی ندارد که فیات را در انتهای رده‌بندی ببینند؛ برخلاف جذاب بودن رانندگی با فیات، این خودرو نتوانسته توجه این موسسه را جلب کند. اطمینان بخشی این خودرو همچنان یک معضل بزرگ محسوب می‌شود به‌طوری‌که باوجود کسب امتیاز 55 در تست جاده، درمجموع امتیاز 32 را کسب کرده است.ag

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو