فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور پایتخت خبر داد

ثبت دوربینی جریمه‌های "زوج و فرد" از دی

جریمه ۵۰ هزار تومانی شیشه دودی با غلظت بالا

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد به وسیله دوربین‌ها از ابتدای دی ماه خبر داد.

ثبت دوربینی جریمه‌های "زوج و فرد" از دی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز خود که در مقر مرکزی پلیس راهور تهران برگزار شد، درباره اجرای طرح زوج و فرد و ثبت تخلف ورود غیرمجاز این محدوده توسط دوربین‌ها، اظهار کرد: از فروردین ماه امسال خودروهای غیرمجازی که وارد محدوده طرح زوج و فرد می‌شدند به شکل ارشادی جریمه شده و در این مدت بیش از یک میلیون و 400 هزار قبض جریمه برای متخلفان صادر شد.

    وی با بیان اینکه در این مدت روزانه بین 150 تا 200 هزار ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد توسط دوریبن‌ها ثبت می‌شد، اظهار کرد: برابر آخرین تصمیمات مقرر شد که از ابتدای دی ماه ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد رسما توسط دوربین‌ها ثبت و متخلفان 20 هزار تومان جریمه شوند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: به ازای هر یک ساعتی که متخلفان در محدوده طرح زوج و فرد حضور داشته و ترددشان توسط دوربین‌ها ثبت شود، جریمه 20 هزار تومانی برایشان منظور خواهد شد.

    برخورد با 40 هزار خودرو برای مباحث مربوط به بدحجابی و ...

    حسینی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نتایج اجرای طرح برخورد با بدحجابی رانندگان و ارتکاب دیگر ناهنجاری‌ها از سوی آنان، اظهار کرد: در طول هشت ماهه امسال بیش از 40 هزار مورد برخورد با مباحث مربوط به بدحجابی بوده است که اغلب این موارد خودرویشان توقیف و وسیله نقلیه‌شان به مقام قضایی معرفی شد.

    وی اضافه کرد: مواردی چون آلودگی صوتی، شیشه دودی، سگ ‌گردانی، مزاحمت برای نوامیس و ... نیز از دیگر مواردی است که پلیس با آن برخورد می‌کند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در توضیح بیشتر این موضوع افزود: پلیس براساس تکلیف قانونی و دستور فرماندهی نیروی انتظامی با مباحثی چون بدحجابی، مزاحمت برای نوامیس و دیگر ناهنجاری‌هایی که در خودرو رخ دهد برخورد قاطع خواهد داشت.

    وی درباره استاندارد استفاده از شیشه‌های دودی نیز گفت: اگر غلظت شیشه دودی بیش از 40 درصد بوده یا به عبارتی شیشه خودرو طوری باشد که امکان رویت داخل خودرو وجود نداشته باشد پلیس با آن برخورد کرده و برای راننده 50 هزار تومان جریمه اعمال می شود.

    حسینی در پاسخ به این سوال که معیار سنجش این میزان چیست و مامور چطور می‌تواند از برخورد سلیقه ای پرهیز کند، گفت: همان ماموری که علت تصادف را تشخیص می‌دهد توانایی تشخیص این میزان را نیز دارد.

    فعالیت پلیس پلاک در معابر تهران

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از فعالیت پلیس پلاک در سطح پایتخت خبر داد و گفت: روزانه حدود 150 خودرو که اقدام به مخدوش کردن یا تغییر پلاک خود کرده‌اند توسط این پلیس شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند که برای آنان حبس و جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

    وی درباره اینکه آیا خودروهای شخصی مجاز به مسافربری هستند یا خیر، گفت: بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی جابجایی مسافر از سوی خودروهای شخصی خلاف است و پلیس در صورت مشاهده با آن برخورد می‌کند امادر برخی شرایط که ازدحام جمعیت بالاست و تاکسی کم است ناگزیر از خودروهای شخصی برای جابجایی مسافر استفاده شده و پلیس با آن برخورد نمی‌کند، اما در برخی موارد که تعداد مسافران انگشت شمار است اما چند خودروی شخصی با توقف در معبر قصد سوار کردن مسافر را دارند در این صورت با این خودروها برخورد خواهد شد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره آمار ثبت‌نام برای دریافت خودروهای جدید و تاثیر آن بر ترافیک تهران نیز اظهار کرد: در این خصوص اطلاعات اصلی ندارم اما شنیده‌های ما حاکی از این است که حدود 60 درصد از این خودروها وارد تهران خواهند شد اما تاثیر آن بر ترافیک مانند این است که یک لیوان آب را در استخری بریزیم.

    وی اضافه کرد: مشکلی که ما در بحث ترافیک داریم در سرانه استفاده از خودرو است در حقیقت باید شرایط خرید خودرو آسان شده اما شرایط استفاده از آن سخت‌تر شود.

    حسینی درباره ثبت‌نام طرح ترافیک برای سال آینده با توجه به احتمال اجرای طرح LEZ خاطرنشان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم تغییری برای ثبت‌نام در این طرح در سال 95 ایجاد نشده است.

    وی با بیان اینکه روزانه 18 میلیون تردد در معابر شهری تهران انجام می‌شود، گفت: دومیلیون از این ترددها در داخل محدوده طرح ترافیک بوده همچنین از 160 مبادی ورود به طرح زوج و فرد، 50 درصد خودروها از 10 مسیر همچون بزرگراه صیاد شیرازی، بزرگراه امام علی، بزرگراه حکیم، سبلان، همت و ... وارد می شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو