فونیکسریمکسبهتام

تاکید بر ضرورت استفاده از کارت پارک در معابر تعیین شده شهر تبریز

عصر خودرو- رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز بر ضرورت استفاده از کارت پارک در معابر تعیین شده شهر تبریز تاکید کرد.

تاکید بر ضرورت استفاده از کارت پارک در معابر تعیین شده شهر تبریز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  وحیدکیا در جلسه امروز شورای ترافیک و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نزدیک به 5 هزار جای پارک در تبریز مدیریت می‌شود، گفت: 4 هزار و 200 جای پارک به صورت مکانیزه کنترل می‌شود و مابقی به صورت دستی کنترل می‌شوند.

    وحیدکیا بیان کرد: در زمینه کنترل مکانیزه امکان اعمال نیم ساعت اول رایگان عملا غیرممکن است و بر همین اساس اصلاحیه قانونی درخواست شده است.

    وی گفت: نزدیک به 70 درصد پارک‌ها در مکان‌های مکانیزه بر اساس عدم پرداخت حق پارک صورت می‌گیرد و تنها 30 درصد خودروها حق پارک پرداخت می‌کنند.

    رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز یادآور شد: این عدم پرداخت‌ها موجب می‌شود تا در زمینه تامین منابع مالی لازم و بودجه‌های پیش‌بینی شده از این محل‌ها با مشکل مواجه شویم.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کلانشهرها این روند دنبال می‌شود و مشکلات اجرایی نیز در این زمینه وجود دارد.

    وحیدکیا ادامه داد: تنها در 10 درصد توقف‌هایی که به صورت عدم پرداخت حق پارک صورت می‌گیرد اعمال قانون صورت می‌گیرد و عملا در 60 درصد جاهای پارک بدون هیچ گونه جریمه‌ای تخلف صورت می‌گیرد.

    رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از طراحی پارکبان‌های مکانیزه به صورت کارشناسی شده خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها پس از ماه‌ها کار کارشناسی در سطح کشوری تهیه شده و کار کردن با آن دارای ساده‌ترین روش است.
    وحیدکیا ادامه داد: در حال حاضر حدود 400 پارکبان در تبریز فعالیت می‌کنند که این افراد در معابر دارای پارکبان مکانیزه و دستی فعالیت می‌کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو