فونیکسریمکسبهتام

با رشد قیمت خودروهای داخلی در هفته گذشته

بازار خودرو جان گرفت

عصر خودرو- در گزارش هفتگی بازار خودرو، فعالان بازار بر رکود بازار خودروهای وارداتی توافق‌نظر دارند و وضعیت خرید و فروش این خودروها را نامناسب توصیف می‌کنند اما بازار خودروهای داخلی را پر جنب و جوش می‌دانند و از وجود رونق در این بازار سخن می‌گویند.

بازار خودرو جان گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در همین حال برخی معتقدند خرید و فروش خودروهای داخلی در بازار آنطور که باید شرایط مناسبی ندارد و همچنان این خودروها در انتظار مشتری به سر می‌برند. در همین حال غلامحسین قاسمیان، نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: بازار خودروهای داخلی و وارداتی از شرایط مناسبی برخوردار نیست و همچنان شرایط رکود در بازار خودرو پابرجاست. قاسمیان با توجه به شرایط حاکم بر بازار، اوضاع آینده بازار خودرو را غیرقابل پیش‌بینی دانست و افزود: با وجود شرایط حاکم بر بازار در روزهای اخیر، افزایش قیمت‌هایی در برخی از خودروهای داخلی و وارداتی انجام شده که ناشی از افزایش تقاضا در برخی مدل‌ها و ورود مدل‌های جدید وارداتی به بازار است. وی ادامه داد: اختصاص تسهیلات 25میلیون تومانی و افزایش تقاضا در برخی مدل‌های داخلی موجب افزایش 200‌ تا 600هزار تومانی قیمت در این خودروها شده است. نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با توجه به آغاز پیش‌فروش و شرایط برخی خودروسازان و عرضه مدل‌های جدید به بازار گفت: تا این لحظه تاثیر فروش ویژه خودروسازان بر بازار خودرو محسوس نبوده و همچنان بازار خودرو شرایط گذشته را دارد. این فعال بازار خودرو در ادامه به روند تقاضا در بازار خودرو اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اقداماتی که برای خروج رکود در بازار انجام شده و اقداماتی که شرکت‌ها برای فروش خودرو داشتند، تا این لحظه تقاضا در بازار خودرو تغییر چندانی نکرده و شاهد سکون در این بخش هستیم.


    رونق بازار خودروهای داخلی
    اما کاظم محمدی‌نیکخواه، یک فعال بازار خودرو نظر دیگری دارد و درباره وضعیت بازار خودرو  گفت: در شرایط فعلی حال و روز بازار خودرو مناسب‌تر شده و بعد از شوکی که به بازار خودرو وارد شد، خرید و فروش خودرو تا حدودی رونق گرفته و قیمت‌ها نیز تثبیت شده است. محمدی‌نیکخواه اظهار کرد: در همین حال نمایندگی‌ها نیز فروش خوبی داشته‌اند و واسطه‌هایی که در بازار وجود داشته و خرید عمده داشته‌اند، حذف شده‌اند زیرا دیگر قادر به فروش خودرو بالاتر از قیمت مصوب کارخانه نیستند. وی افزود: برخلاف بازار خودروهای داخلی، خودروهای وارداتی اوضاع خوبی ندارند و همچنان برای این خودروها خریداری وجود ندارد. این فعال بازار خودرو درباره خرید و فروش خودروهای دست دوم در بازار عنوان کرد: خودروهای دست دوم داخلی همچنان بازار فروش مناسبی دارند اما بازار خودروهای خارجی دست دوم همچنان رونقی ندارد.


    در ادامه به بررسی قیمت انواع خودروهای داخلی و وارداتی در بازار می‌پردازیم:
    در هفته‌ای که گذشت خودروی پژو 206 تیپ2 با افزایش 200هزار تومانی از 32میلیون و 700‌ به 32میلیون و 900هزار تومان تغییر قیمت داده و سپس با کاهش 700هزار تومانی مواجه شده و به 32میلیون و 200هزار تومان رسیده است. پژو 206 تیپ 5 نیز با افزایش یک‌میلیون و 100هزار توانی مواجه شده و از 32میلیون و 900هزار تومان به 34میلیون تومان رسیده است. در این بین خودروی پژو206 صندوقدار وی 8 نیز با افزایش 500هزار تومانی مواجه شده و از 34میلیون و 300هزار تومان به 34میلیون و 800هزار تومان تغییر قیمت داده است. رانا ال‌ایکس نیز نخست با افزایش 300هزار تومانی مواجه شده و از 31میلیون و 300هزار تومان به 31میلیون و 600هزار تومان رسیده و سپس کاهش 400هزار تومانی را تجربه کرده و به 31میلیون و 200 هزار تومان تغییر قیمت داده است. خودروی پژو پارس سال نیز از دیگر خودروهای داخلی است که با افت‌وخیزهایی مواجه شده و با کاهش 800هزار تومانی از 35میلیون و 900هزار تومان به 35میلیون و 100هزار تومان تغییر قیمت داده است و سپس با افزایش 100هزار تومانی به 35میلیون و 200 هزار تومان رسیده و سپس با افزایش 700 هزار تومانی به 34میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. سمند ال ایکس نیز نخست با کاهش 100 هزار تومانی مواجه شده و از 29میلیون و 600هزار تومان به 29میلیون و 500هزار تومان رسیده و سپس افزایش 400 هزار تومانی را تجربه کرده و به 29میلیون و 900هزار تومان تغییر قیمت داده است و سپس کاهش 200هزار تومانی را تجربه کرده و به 29 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. خودروی دنا ای اف7 نیز از 41میلیون و 600 هزار تومان به 41میلیون و 400هزار تومان رسیده و کاهش 200هزار تومانی را تجربه کرده و سپس با رقمی معادل با 500 هزار تومان به 41میلیون و 900هزار تومان افزایش قیمت داده است. در هفته‌ای که گذشت خودروهای وارداتی نیز با تغییر قیمتی مواجه نشده‌اند و قیمت این خودروها همچنان ثابت بوده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو