فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۱۹»

آلودگی هوا و افزایش مرگ و میر تهدید جان انسان‌ها

عصر خودرو- رئیس ستاد محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه بر اساس آمار در روزهای آلوده میزان مرگ و میر بالاتر است، گفت: اگر در روزهای معمولی ۱۵۰ نفر روزانه فوت می‌کند در روزهای آلوده به ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر می‌رسد.

آلودگی هوا و افزایش مرگ و میر تهدید جان انسان‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، گل‌مکانی به آلودگی هوای شهر تهران اشاره کرد و گفت: باید برای رفع آلودگی هوا تدابیر درستی اندیشیده شود و باید برای آن یک برنامه‌ریزی منظم صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه نباید مدیریت آلودگی هوا را به دست باد و باران بسپاریم، گفت: این گونه مدیریت ها دیگر بر باد رفته است.

    رئیس ستاد محیط زیست شهر تهران به راهکارهای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: استفاده از تجارب دنیا در آلودگی هوا که در حال حاضر معضل آنها برطرف شده است، در اولویت است و همچنین یک کمیته‌ای تشکیل و نظارت بر فعالیت‌های سازمان‌های مربوطه در این زمینه انجام دهد. کمیته اضطرار فعلی فقط راهکارهای موقتی ارائه می‌کند.

    گل‌مکانی به مدیریت یکپارچه نظام‌مند اشاره کرد و گفت: باید وظایف دستگاه‌ها تجمیع و این کمیته ناظر باشد و هر کسی کوتاهی کرد برخورد جدی با آنها صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه بر اساس آمار در روزهای آلوده میزان مرگ و میر بالاتر است، گفت: اگر در روزهای معمولی 150 نفر روزانه فوت می‌کند در روزهای آلوده به 170 تا 180 نفر می‌رسد که البته علت بیشتر آنها آلودگی هواست چرا که آلودگی بیماری‌های زمینه‌ای همانند قلبی، عروقی و مزمن را تشدید می‌کند.

    به گفته رئیس ستاد محیط زیست شهر تهران سیگاری‌ها هم در این زمان علائم‌شان تشدید می‌شود.

    وی با تأکید بر این موضوع که آلودگی جان انسان‌ها را تهدید می‌کند گفت: هیچ چیزی مهمتر از این نیست که مدیریت انسان‌محور و سلامت‌محور داشته باشیم.

    گل‌مکانی افزود: اولویت آلودگی هوا از شعار و کنفرانس باید بیرون بیاید و باید وارد فاز منطق شود و با راهکارهای عملی این مشکل را حل کنیم.

    وی با تأکید بر این موضوع که با سلامت نباید شوخی کرد، گفت: این موضوع بسیار مهم و جدی است.

    وی همچنین به فرهنگ مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ مردم را ارتقا دهیم به عنوان مثال با تعطیلی مدارس باید ترددها کم شود اما شاهدیم که در برخی از اتوبان‌ها قفل‌ و در عصرها نیز میزان ترافیک بیشتر است باید به مردم آموزش دهیم که در این روزها وقتی تعطیل هستند ترددها را کاهش دهند.

    گل‌مکانی همچنین به ایجاد زیرساخت‌های الکترونیک اشاره کرد و گفت: باید این زیرساخت‌ها ایجاد شود تا مردم بدون تردد بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند.

    وی به حمل‌ونقل پاک اشاره کرد و گفت: تخصیص منابع در حوزه آلودگی هوا بسیار مهم است.

    رئیس ستاد محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه باید نظام ترافیک بازنگری شود، گفت: باید خودروهای فرسوده و موتورسیکلت‌ها تعیین تکلیف شوند و همچنین خودرو یورو 2 تولید نشود.

    وی همچنین به ایجاد مسیر دوچرخه و پیاده‌راه‌هایی با فضای شهری اشاره کرد و گفت: همچنین استفاده از انرژی‌های نوری باید در دستور کار قرار گیرد چرا که بر اساس مطالعات در ایران می‌توان 82 درصد از سوخت منابع انرژی استفاده کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو