فونیکسریمکسبهتام

ایربگهای معیوب تاکاتا هشتمین قربانی را در آمریکا گرفت

عصر خودرو- سازمان ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا اعلام کرد که نقص ایربگ های شرکت ژاپنی تاکاتا هشتمین کشته را در تصادفات جاده ای در آمریکا برجای گذاشته است.

ایربگهای معیوب تاکاتا هشتمین قربانی را در آمریکا گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش عصرخودرو به نقل از رویترز، این اولین مورد گزارش تلفات نقص ایربگ های تاکاتا از ماه آوریل و نهمین قربانی نقص این ایربگها در جهان است.

    این سازمان آمریکایی افزود یکی از مقامات وزارت دادگستری آمریکا مسئول نظارت بر فراخوان گسترده خودروهای مجهز به ایربگهای این شرکت و همکاری شرکت ژاپنی با این ساز و کار شده است.

    گوردون تروبریج سخنگوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا به خبرنگاران گفت: هشتمین فرد کشته شده در ماه ژوئیه سوار یک خودروی هوندا آکورد کوپه 2001 بوده که پس از تصادف در نزدیکی پیتزبورگ پنسیلوانیا به دلیل نقص ایربگ جان خود را از دست داده است.

    منابع نزدیک به موضوع می گویند: فرد کشته شده یک پسر بچه 13 ساله بوده که بدون اجازه والدین پشت فرمان خودرو نشسته است.

    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

    نیترات آمونیوم ماده ای است که بویژه در نواحی مرطوب در با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.

    تاکاتا از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا به پرداخت 70 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شده و در صورتیکه نتواند فهرستی از تعهدات را انجام دهد 130 میلیون دلار دیگر جریمه خواهد شد.

    کیسه های هوای تاکاتا تاکنون عامل مرگ هشت تن و زخمی شدن حدود 100 نفر فقط در آمریکا شناخته شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو