فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای اسلامی شهر تهران

کاهش ۲۰ هزار طرح ترافیک

ایستگاه مترو ساخته شده ولی قطار نداریم

عصر خودرو-رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به بودجه انقباضی شهرداری تهران در سال ۹۵ پروژه جدیدی در سال آینده آغاز نخواهد شد.

کاهش ۲۰ هزار طرح ترافیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهدی چمران در نشست خبری که در خصوص عملکرد سه ماهه گذشته شورای شهر تهران برگزار شد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اجرای طرح برج باغ‌ها اظهار داشت: طرحی به عنوان برج باغ‌ها مطرح نیست بلکه باغ مسکونی است.

    وی ادامه داد: اصلاح این طرح مورد نیاز است و در صورت تصویب شورا اجرایی می‌شود و اینکه عنوان می‌کند طرح برج مسکونی شکست خورده بی‌انصافی است.

    چمران گفت: در این طرح 30 درصد از فضای باغ‌ها ساخت و ساز و 70 درصد مابقی درختکاری می‌شود تا بتواند پایان کار بگیرد و در صورتی که 70 درصد از این فضا تبدیل به باغ نشود تخلف کرده و صاحب ملک باید جریمه بپردازد.

    وی گفت: شهرداری تهران برای خرید باغات شهر 500 میلیارد تومان اختصاص داده است ولی تنها بخشی از این باغات را می تواند خریداری و در اختیار آحاد مردم قرار دهد.

    چمران گفت: ما در مناطق 1،2 و 3 شهر تهران باغ‌های بسیاری داریم که باید حفظ شوند.

    وی افزود: اگر درختان باغی خشک شود صاحب ملک تخلف کرده است و باید براساس قانون محاکمه شود.

    چمران درباره شناسنامه‌دار کردن درختان تهران نیز اظهار کرد: از سال 58 نیز این موضوع مطرح شده است و حتی اینکه اگر باغی را از بین ببرند زمین آن به نفع مردم مصادره می‌شود. اخیرا نیز نامه‌نگاری با قوه قضائیه در این خصوص شده است و پرونده‌هایی نیز موجود است که باید رسیدگی شود.

    وی در ادامه درباره اظهارات یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حسابرسی از شرکت‌های رفاه، بانک شهر و جهان نیز اظهار داشت: حسابرسی از شرکت‌هایی صورت می‌گیرد که زیر مجموعه شهرداری تهران باشد.

    چمران گفت: درخصوص حسابرسی از بانک شهر نیز به دلیل اینکه 9 درصد از سهام این بانک در اختیار شهرداری قرار دارد عنوان شده است که حسابرسی شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره برنامه ششم در مدیریت شهری نیز اظهار داشت: در بند 39 این برنامه از مدیریت واحد شهری نام برده شده است و شورای عالی استان‌ها نیز در تدوین این برنامه حضور دارد.

    وی درباره اخذ عوارض در تونل‌ها نیز اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه در حال بررسی است و پس از بررسی‌های لازم در دستور کار قرار می‌گیرد البته هنوز به سرانجام نرسیده است.

    چمران در مورد ساخت و سازهای منطقه 22 شهر تهران اظهار داشت: در صحن شورا مطرح شد طرح تفصیلی این منطقه مورد بازنگری قرار گیرد و از هرگونه بلندمرتبه‌سازی در منطقه 22 جلوگیری به عمل آید.

    وی گفت: تمامی نقاط تهران نمی‌تواند بلندمرتبه‌سازی باشد و باید مناطق خاصی را برای آن معین کنیم و به بلندمرتبه‌سازی و تراکم منطقه اضافه نکنیم.

    وی با تاکید بر اینکه تراکم 300 درصد باید حفظ شود گفت: بعضی از بلندمرتبه‌سازی‌ها به خاطر جمعیت‌پذیری است. شهرداری تهران در زمینه بلندمرتبه‌سازی مطالعاتی داشته است.

    چمران درباره تعطیلی معادن شن و ماسه در آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت: قوانین کوتاه مدت از جمله تعطیلی چند روزه معادن شن و ماسه در آلودگی هوا تاثیری ندارد و هنر این است که این معادن برای همیشه تعطیل شوند که بعضی از آنها بر خلاف قانون عمل می‌ کنند و پروانه کار بعضی از معادن شن و ماسه 15 سال است که تمام شده ولی به فعالیت خود ادامه می دهند.

    وی گفت: تجارت صنایع در زمینه معادن شن و ماسه کوتاهی می‌کند  باید جلوی فعالیت معادنی که پروانه آن ابطال شده است را بگیرد و در این خصوص به استاندار تهران نیز نامه نوشته شده ولی اقدامی هنوز صورت نگرفته است.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برنامه‌های کوتاه مدت در کاهش آلودگی هوای تهران تاثیری ندارد گفت: آلودگی هوا در انسان و نسل‌های آینده تاثیر بسیار جدی دارد و باید به این موضوع به صورت ویژه پرداخته شود و در اولویت نخست قرار گیرد.

    چمران گفت: درخصوص اجرای طرح زوج و فرد از در منازل و دیگر اقدامات کمیته اضطرار هوا تصمیم‌گیری می‌کند که البته طرح زوج و فرد از در منازل به صورت قطعی اجرایی نمی‌شود.

    وی گفت: پیشنهاد داده‌ایم 20 هزار طرح ترافیک کاسته شود و به صورت روزانه فروخته شود و به تعداد اصلی کارت‌های طرح ترافیک اضافه نشود.

    چمران درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران در شهرداری تهران اظهار داشت: بدهی پیمانکاران را هیچ وقت نمی‌توان به صورت دقیق محاسبه کرد چرا که هر روز لیست‌های جدیدی به شهرداری ارائه می‌شود  که ما به معاونت مالی شهرداری اعلام کرده‌ایم که نسبت به پرداخت بدهی پیمانکاران اقدام کنند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز گفت: امسال درآمد شهرداری صد درصد تحقق نیافته است و در 6 ماه 45 درصد بودجه ارائه شده و گزارش آن نیز در صحن شورا مطرح شده است.

    وی گفت: مصوبات شورای شهر در روزنامه رسمی درج می‌شود و تلاش شده در روزنامه همشهری این مصوبات درج شود.

    چمران با بیان اینکه از درآمدهای شهرداری کاسته شده است گفت: قطعا بودجه سال آینده شهرداری تهران انقباضی است و سال آینده از نظر ساخت و ساز نیز دچار رکود هستیم و وصولی‌های ما در سال آینده کمتر خواهد بود.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: پروانه‌های ساخت نسبت به سال گذشته کمتر شده است و در بودجه سال آینده این موضوع قطعا پیش‌بینی خواهد شد.

    وی گفت: شورای عالی شهرسازی افزایش تراکم در مناطق مسکونی را افزایش داد که در این خصوص نماینده شهرداری  و شورا مخالف آن بودند.

    چمران گفت: شورای عالی شهرسازی مطرح کرده است افزایش تراکم در کل شهر را برای اینکه ارزش ملک گران نشود مطرح کردند در صورتی که اگر ساختمان بیشتری ساخته شود قیمت ملک افزایش کمتری پیدا  خواهد کرد.

    به گفته چمران ما موافق افزایش تراکم نبوده و نیستم و باید بافت فرسوده نیز در شهر تهران از بین برود.

    وی درباره ساخت فروشگاه‌های بزرگ در شهر تهران نیز اظهار داشت: ساخت این فروشگاه‌ها در هر نقطه‌ای از تهران باید بر اساس طرح ترافیک باشد و از سازمان حمل و نقل و ترافیک مجوزهای لازم را بگیرد.

    چمران درخصوص ساخت و توسعه مترو نیز اظهار داشت: مجلس 250 میلیارد تومان برای پرداخت شهرداری مصوب کرده بود که از این مبلغ تنها 50 میلیارد آن تصویب شد که با این مبلغ تنها 300متر می‌توان مترو ساخت ولی شهرداری این برنامه را دارد که در طول سال 300 کیلومتر مترو بسازد. در حال حاضر نیز ما ریل و ایستگاه آماده داریم ولی قطار نداریم بلکه با افزایش خرید قطارها می‌توانیم زمان انتظار در هر ایستگاه را به 3 دقیقه برسانیم.

    وی گفت: اگر تعداد رام‌های قطار اضافه شود میزان حمل مسافر نیز دو برابر می‌شود و این اقدام نیاز به منابع مالی دارد.

    چمران درباره ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نیز اظهار داشت: 11 هزار دستگاه اتوبوس برای شهر تهران نیاز است که در حال حاضر 6 هزار دستگاه اتوبوس در شهر تردد می‌کنند و حدود 6 سال است که دولت اتوبوس جدیدی را به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه نکرده و شهرداری هزینه‌های کامل آن را پرداخت می‌‌کند.

    وی گفت: با توجه به آلودگی‌های صوتی و هوای شهر تهران که توسط موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌شود لذا این شهر نیاز به موتورسیکلت‌های برقی دارد که باید در این خصوص نظارت صنایع همکاری بیشتری داشته باشد و سرمایه‌گذاران اطمینان از خرید موتورسیکلت‌های برقی داشته باشند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بودجه سال 95 شهرداری تهران گفت: شهرداری در سال آینده پروژه جدیدی را آغاز نخواهد کرد مگر اینکه خیلی مهم باشد. البته پروژه‌هایی که 50 درصد به بالا پیشرفت داشته باشند در اولویت قرار می‌گیرند.

    وی درباره بهره‌برداری از هتل اسپیناس نیز اظهار داشت: پرونده هتل اسپیناس در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات این هتل براساس پروانه ساخت بوده است البته آشپزخانه کوچکی نیز در طبقه آخر این هتل ساخته شده و یک برکه آب 70سانتی نیز برای آن پیش‌بینی شده است و اگر احتمال تخلفی وجود داشته باشد در کمیسیون ماده 100 جریمه خواهد شد و در حال حاضر نمی‌دانم که این هتل پایان کار دارد یا خیر. البته سازمان میراث فرهنگی در این خصوص و برای افتتاح هر چه سریعتر این هتل تلاش زیادی را کرد و قطعا اگر تخلفی صورت گرفته باشد با پرداخت جریمه و یا تخریب دنبال خواهد شد.

    وی درباره پاساژ علاءالدین اظهار داشت: طبقه هفتم پاساژ علاءالدین نیز بر اساس حکم کمیسیون ماده 100 باید تخریب شود.

    چمران در خصوص حسابرسی از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهر تهران اظهار داشت: حسابرسی‌ها همچنان ادامه دارد و هنوز به مناطق و معاونت‌ها برای حسابرسی نرسید‌ایم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو