فونیکسریمکسبهتام

یک میلیارد دلار صرفه‌جویی در یک‌ سال

کاهش روزانه ۸ میلیون لیتر قاچاق گازوئیل

عصر خودرو- مدیرکل مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز گفت: با اجرای طرح اختصاص سوخت دیزل براساس پیمایش علاوه بر کسب رضایت مردم، در مهر و آبان نسبت به ماه‌های قبل از آن روزانه لااقل ۸ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده است.

کاهش روزانه ۸ میلیون لیتر قاچاق گازوئیل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، قاسم خورشیدی اظهار داشت: با اجرای طرح اختصاص سوخت دیزل براساس پیمایش علاوه بر کسب رضایت مردم، در مهر و آبان نسبت به ماه‌های قبل از آن روزانه لااقل 8 میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده است.

    وی افزود:  امروز در مقایسه با میانگین مصرف سال 93، ناوگان حمل و نقل دیزلی روزانه 12 میلیون لیتر سوخت کمتری مصرف می‌کند.

    مدیرکل مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: میانگین مصرف ناوگان حمل و نقل دیزلی در سال 93، روزانه 54 میلیون لیتر بوده است اما امروز مصرف روزانه به 42 میلیون لیتر کاهش یافته است.

    وی تاکید کرد: این رقم بسیار قابل توجهی است که از این هم بزرگ‌تر خواهد شد.

    خورشیدی اضافه کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق بسیار مهم است، چنانکه اگر راننده‌ها در اجرای این طرح با ما همکاری نمی‌کردند، قطعا نمی‌توانستیم کار را جلو ببریم.

    وی درباره اجرای طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش توضیح داد: در گذشته سقف سوختی که به اتوبوس‌ها تحویل می‌شد، 9 هزار لیتر در ماه بود، اما امروز این سقف را روی 12 هزار لیتر برده‌ایم چراکه سامانه‌ نشان می‌داد برای بعضی اتوبوس‌ها که تعداد اندکی در حد 200 تا 300 دستگاه هستند و در فاصله‌های طولانی مانند تهران - زاهدان یا تهران - بوشهر کار می‌کنند، به میزان 12 هزار لیتر در ماه سوخت می‌دهیم.

    مدیرکل مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز گفت: نرخ یارانه‌ای گازوئیل 300 تومان است اما استفاده از کارت اضطراری 600 تومان است این شیوه دو نرخی هم محسوب نمی‌شود و به موارد اضطراری یا کامیون‌های ترانزیتی خارجی محدود می‌شود.

    به گزارش فارس، با اجرای اختصاص سوخت بر اساس امیزان پیمایش خودروهای دیزلی، به هر خودرو متناسب با مسافتی که طی می‌کند سوخت یارانه‌ای اختصاص داده می‌شود و برای مصرف بیشتر از آن، خودروهای دیزلی باید از نرخ دوم یا نرخ اضطراری گازوئیل استفاده کنند.

    با فرض قیمت 40 سنتی برای هر لیتر گازوئیل، 8 میلیون لیتر صرفه‌جویی روزانه در مصرف گازوئیل در طول یک سال ارزشی بالغ بر 1 میلیارد دلار خواهد داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو