فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۳۳»

تهرانی هامراقب باشند؛پایداری هوا تا جمعه

عصر خودرو-تنفس هوای پاک بعد از ۱۶ روزهوای ناسالم برای تهرانی ها نعمت بزرگی بود که فقط دو روز ادامه داشت و امروز سه شنبه دوباره شاهد افزایش غلظت آلاینده ها هستیم که این وضعیت تا روز جمعه ادامه دارد.

تهرانی هامراقب باشند؛پایداری هوا تا جمعه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، تردد بیش از 4 میلیون خودرو در معابر تهران در حالی که این ظرفیت حدود دو میلیون است سبب بروز مشکلاتی مانند انباشت آلاینده ها شده است و زمانی که در فصل سرما با پدیده وارونگی دما مواجه می شویم این شرایط سرعت بیشتری می یابد.
    به اعتقاد کارشناسان زمانی که وارونگی دما رخ می دهد اگر 20 درصد هم آلودگی را کاهش دهیم، انباشت آلاینده ها کمتر می شود و دیرتر به وضعیت اضطرار می رسیم اما متاسفانه در این شرایط هم حاضر نیستیم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنیم که البته شاید به وضعیت نامطلوب این سیستم بر می گردد.
    بیش از 80 درصد آلاینده های تهران مربوط به منابع متحرک است که 72 درصد این منابع متحرک در تهران مربوط به خودروهای سواری است که 45 درصد آلایندگی را دارند، تاکسی ها دو درصد ناوگان حمل و نقل عمومی را تشکیل می دهند اما سهمی 18 درصدی در آلودگی هوا دارند.
    وضعیت جوی نشان می دهد که امروز سه شنبه بعد از دو روز هوای پاک در تهران دوباره شرایط در حال بازگشت به سوی هوای ناسالم است که مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی امروز سه شنبه در این باره به خبرنگار علمی ایرنا گفت: بررسی سامانه های جوی نشان می دهد از امروز تا جمعه، جو دارای سکون نسبی خواهد شد که این موضوع انباشت آلاینده ها را به دنبال خواهد داشت و بعد از آن جوی ناپایدار از شمال غرب و غرب وارد کشور می شود که برای اول هفته آینده شرایط نسبتا بهتر خواهد شد.
    آزادی گفت: وزش باد تاثیر زیادی در پراکنده شدن آلاینده ها دارد که سکون جو موجب ناسالم شدن هوا می شود این در حالی است دو روز گذشته میزان وزش باد 9 متر بر ثانیه بود اما امروز تا به الان وزش باد 3 متر بر ثانیه گزارش شده است.
    وی تاکید کرد: یکی از منابع اصلی آلاینده ها خودروها هستند بنابراین در این روزها نقش مردم بسیار حائز اهمیت است و بهتر است برای سلامت خود و فرزندان خود در استفاده از وسایل نقلیه شخصی دقت بیشتری داشته باشیم.




     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو