فونیکسریمکسبهتام

طراح معروف ۱۰۰ میلیون دلار از استون مارتین طلب کرد

عصر خودرو: هنریک فیسکر طراح معروف خودرو از شرکت آستون مارتین شکایت و طلب ۱۰۰ میلیون دلار خسارت کرد.

طراح معروف ۱۰۰ میلیون دلار از استون مارتین طلب کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰
  • طراح معروف 100 میلیون دلار از استون مارتین طلب کرد
  • طراح معروف 100 میلیون دلار از استون مارتین طلب کرد
  • طراح معروف 100 میلیون دلار از استون مارتین طلب کرد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از لفتلین نیوز، وکلای شرکت خودروسازی استون مارتین ظاهرا در نامه ای تهدیدآمیز از فیسکر خواسته اند که ابر خودروی خود موسوم به "فورس وان" را در نمایشگاه دیترویت به نمایش نگذارد.

این شرکت ظاهرا معتقد است که فیسکر در طراحی این خودرو از سرنخ های زیادی از خودروی DB10 که برای فیلم جدید جیمز باند(اسپکتر) ساخته شده وام گرفته است.

گزارشها حاکی از اینست که طرفین بر سر مدل مفهومی صاعقه که توسط فیسکر طراحی و به عنوان اقتباسی از مدل ونکوئیش ارائه شده اختلاف دارند.

استون مارتین با شکایت از فیسکر مدعی شده که وی اجازه نداشته کپی ونکوئیش(به زعم این شرکت) را روی نسل DB9 یا DBS بسازد.
تازه ترین شکایت فیسکر از استون مارتین به نظر میرسد برای پیش دستی مقابل اقدام حقوقی از سوی این شرکت است. در این شکایت نامه آمده است که طراحی خشن اولیه شکل نهایی فورس وان را نشان نمی دهد و این خودرو از تمام دیگر خودروهای این شرکت متمایز است.

وکلای استون مارتین تصاویری از استون مارتین ونتیج V8، جگوار F-Type و شورولت کوروت برای نشان دادن طرحهای مشابه اما متمایز استفاده کردند.
در این شکایتنامه آمده است: عناصر طراحی استون مارتین، کوروت، F-Type و فورس وان پایه و اساس طراحی خودروهای اسپورت موتور جلو است که به دوره طلایی دهه 1960 باز میگردد.

فیسکر در دوران مدیریت بخش طراحی استون مارتین به خلق ونتیج V8 و DB9 کمک کرده است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط