فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا۱۴۳۹»

شاخص نسبی کیفیت هوای مشهد سالم گزارش شد

عصر خودرو- شاخص نسبی کیفیت و آلودگی هوای مشهد در نخستین ساعات صبح شنبه سالم گزارش شد اما در این بین ایستگاه رسالت به دلیل افزایش حجم آلایندگی ها از خط قرمز گذشت.

شاخص نسبی کیفیت هوای مشهد سالم گزارش شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، بر اساس گزارش ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر مشهد صبح شنبه تنها ایستگاه های «ویلا» و «سرافرازان» پاک اعلام شد و باقی ایستگاه ها در وضعیت سالم و ناسالم و البته رسالت برای تمامی گروه ها ناسالم اعلام شد.

    گفتنی است صبح امروز ایستگاه های شنجش آلایندگی در خیابان های نخریسی، سجاد، صدف، تقی آباد، خیام جنوبی و ایستگاه لشگر هر چند هوای پاکی نداشتند اما بر اساس استاندارد های موجود در وضعیت زرد و هوای سالم گزارش شدند.

    ایستگاه های سنجش کیفیت هوای سطح شهر مشهد همچنین از قرار گرفتن ایستگاه های حرم مطهر، آوینی، مفتح و سمز قند در وضعیت نارنجی و به معنای ناسالم برای گروه های حساس از جمله کودکان و سالمندان حکایت دارند.

    در میان ایستگاه های سطح شهر مشهد امروز ایستگاه رسالت با میزان 152 ای. کیو. آی در وضعیت هشدار درآمد و رنگ قرمز به خود گرفت.

    مدیر محیط زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شاخص نسبی آلاینده ها و کیفیت هوای مشهد امروز با عدد 89 ای. کیو. آی سالم  و با رنگ زرد گزارش شده است.

    محمد پذیرا بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سطح شهر کیفیت هوای شهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد و  از غلظت تمامی آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است.

    وی استفاده از وسایل نقلیه عمومی را یکی از راه های کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها به ویژه پایتخت معنوی ایران دانست و افزود: معاینه فنی به موقع خودروها در کاهش آلودگی هوا تاثیرات بسیاری خواهد داشت.

    مشهدی ها 4 روز در اذر ماه هوای پاک داشتند

    وی با بیان اینکه بر اساس آمار های موجود شهروندان مشهدی در ماه گذشته تنها 4 روز هوای پاک را تجربه کردند افزود: در آذر ماه سالجاری مشهد 17 روز هوای سالم تعداد 9 روز هوای ناسالم را تجربه کرده است و به طور کلی 70 درصد ایام در ماه گذشته آلاینده ها در وضعیت مجاز و 30 درصد نیز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو