فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام وزیر بهداشت هشدار داد:

مقایسه ترافیک پایتخت در زمان بازی فوتبال با زلزله مهیب تهران

عصر خودرو- قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در تهران یک آتش سوزی یا مسابقه مهم فوتبال رخ می‌دهد شاهد حجم عظیم ترافیک می‌شویم اما اگر خدای ناکرده زلزله‌ای در شهر رخ دهد معلوم نیست چه اتفاتی پیش می‌آید، بنابراین فکر نمی‌کنم به سمت کاهش حوادث سوق پیدا کرده باشیم.

مقایسه ترافیک پایتخت در زمان بازی فوتبال با زلزله مهیب تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، ایرج حریرچی در اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا به زحمات بسیج جامعه پزشکی در برگزاری کنگره‌های سلامت در بلایا اشاره کرد و اظهار داشت: جا دارد از اقداماتی که در این کنگره به خصوص از سوی بسیج جامعه پزشکی و شخص دکتر رئیس‌زاده در طول 12 سال در غالب 7 کنگره صورت گرفت تشکر کنم و تصریح کنم که برگزار کردن این کنگره‌ها کار آسانی نیست و این کمک بسیج جامعه پزشکی در حوزه سلامت جای تقدیر و تشکر دارد.

    وی کشور ایران را جزو کشور‌های حادثه خیز قلمداد کرد و گفت: کشور ما از لحاظ حوادث و سوانح جزو 10 کشور دنیا محسوب می‌شود که متاسفانه از این حیث آسیب پذیری بالایی نیز داریم، این در حالی است که در کشور زلزله خیز ژاپن طوری مدیریت و کنترل حوادث شده است که میزان مرگ و میر حاصل از آن را کاهش داده‌اند.

    حریرچی، ادامه داد: در چند دهه اخیر بشر به گونه‌ای رفتار کرده است که خود را بیشتر در معرض آسیب‌های طبیعی قرار داده است که این صورت اگر هوشمندانه برخورد نکنیم نخواهیم نتوانست از فشار حوادث رهایی پیدا کنیم.

    دومین علت مرگ و میر ناشی از حوادث و بلایا است

    قائم مقام وزیر بهداشت؛ حوادث ناشی از ترافیک را خطری برای شاغلان به خصوص جوانان دانست و عنوان کرد: دومین علت مرگ و میر ناشی از حوادث و بلایا است، با اینکه موفقیت‌های قابل توجهی در سال‌های اخیر حاصل شده اما روزانه حوادث ترافیکی افراد جوان و شاغل را در معرض خطر قرار داده است.

    وی به خطرات جاده‌ای در حوادث و بلایا اشاره کرد و گفت: به طور روزانه حوادث زیادی فقط در پزشکی قانونی در حال ثبت است که این آسیب‌ها در طول سال رقم قابل توجهی است، که بر مبنای آن 10 درصد از عامل مرگ و میر اختصاص به خطرات جاده‌ای گزارش شده است که این مبنا در خانم‌ها پایین‌تر است.

    قائم مقام وزیر بهداشت و درمان، به خطر زلزله در تهران و آسیب‌های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: در سطح اجتماعی من تصورم این است که فکر نمی‌کنم به سمت کاهش حوادث سوق پیدا کرده باشیم، اگر در شهر تهران آتش سوزی یا مسابقه مهم فوتبال باشد شاهد حجم عظیم ترافیک در تهران هستیم اما اگر خدای ناکرده حاثه یا زلزله‌ای در شهر رخ بدهد چه اتفاتی را پیش رو داریم به خصوص از رسیدن به محل حادثه که خود مورد بحث است.

    تولید دانش بومی و ملی در حوادث و بلایا ضروری است

    حریرچی، تصریح کرد: در درجه اول در مبحث حوادث و بلایا قدم استراتژیک باید قدم کاهش خطر باشد و باید به سمت کاهش آسیب ناشی از خطرات ایجاد شده که‌‌‌ همان اقدامات پیبشگیرانه است حرکت کنیم که این آسیب‌های ایجاد شده نیازمند مدیریت و هماهنگی است.

    وی دانش بومی و بنیان را در حوادث و بلایا مهم تلقی کرد و گفت: تولید دانش ملی و بومی در زمینه حوادث و بلایا ضروری است که در این زمینه بر اساس یک استنباط ذهنی و جمع بندی‌های شهودی نمی‌توان مشکلی را حل کرد بلکه ابتدا باید مبتنی بر دانش باشیم و این دانش را با خصوصیات ملی و بومی کنیم. بنابراین باید در ابتدا توانمندی‌هایمان را بسنجیم.

    حریرچی عنوان کرد: ضرورت رویکرد فرابخشی بسیار مهم است که اگر رویکرد فرابخشی و همکاری بین بخشی داشته باشیم می‌تواند این عنصر به مشکلات کمک کند.

    قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در مبحث حوادث و بلایا قدم استراتژیک باید قدم کاهش خطر باشد و به سمت کاهش آسیب ناشی از خطرات ایجاد شده که‌‌ همان اقدامات پیشگیرانه است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط