فونیکسریمکسبهتام

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

طرح فول‌باک از بهمن ماه امسال در مرز باشماق منتفی می شود

عصر خودرو- معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از راه‌اندازی دستگاه‌های هوشمند برای دیب‌زنی در مرزهای رسمی استان خبر داد و گفت:طرح فول‌باک از بهمن ماه امسال در مرز باشماق منتفی می شود.

طرح فول‌باک از بهمن ماه امسال در مرز باشماق منتفی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، علیرضا آشناگر ظهر امروز در دهمین جلسه کمسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در بحث مبارزه با قاچاق کالا ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرزها است که در کردستان نیز با اولویت خاصی دنبال می‌شود.

    به گفته وی، در این دو سال بحث ساماندهی مرز باشماق به صورت جدی دنبال و هدف نهایی ما اجرای این طرح جامع حریم مرزی در استان است.

    وی با بیان اینکه یک سری اقدامات سلبی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته و اجرا می‌شود، اظهار داشت: ساماندهی وضعیت بازارچه مرز باشماق از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در این حوزه است که امیدواریم ظرف چند سال آینده طرح جامع را در مرز باشماق به صورت کامل اجرا کنیم.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان راه‌اندازی مرز سیران‌بند را نیز یادآور شد و گفت: تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان نیز قطعا تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی استان و ریشه‌کتی قاچاق کالا در کردستان خواهد داشت.

    آشناگر گفت: در اجرای طرح حریم مرزی در مرز سیران‌بند به دلیل عدم اقبالی که از سوی طرف مقابل در گذشته وجود داشت با موانعی مواجه بودیم که خوشبختانه با دیدارها و بازدیدهایی که از سوی استاندار سلمانیه انجام گرفت این موانع نیز در حال برطرف شدن است.

    وی خاطرنشان کرد: اراده ایجاد مرز رسمی سیران‌بند در مجموعه مسئولان کشور ایران وجود داشت و این اراده در مسئولان طرف مقابل نیز ایجاد شده و به زودی شاهد حرکت و خروجی خوبی در این زمینه خواهیم بود.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از راه‌اندازی دستگاه‌های هوشمند برای دیب‌زنی در مرزهای رسمی استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌های هوشمند راه‌اندازی شده و از یکم ماه آینده براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح فول‌باک منتفی خواهد شد.

    آشناگر خواستار عرضه سوخت براساس نرخ شناور مرزی به کوله‌برها در استان شد و گفت: اگر بر اساس نرخ شناور مرزی و حتی پائین‌تر از آن سوخت در اختیار مرزنشینان قرار گیرد می‌تواند خروجی مد نظر را داشته باشد.

    وی انعقاد قرارداد در زمینه دادن سهمیه سوخت به مرزنشینان از طریق تعاونی‌های مرزنشین را با توجه به سابقه و تجربه‌های نامطلوبی که در این حوزه در استان وجود دارد مناسب ندانست و اظهار کرد: بیش از 14 سال است که تعاونی‌های مرزنشین در استان کردستان فعالیت دارند ولی هیچ خروجی و منفعتی برای مرزنشینان نداشته‌اند.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بیان کرد: تعاونی‌های مرزنشین کردستان امروزه از ریل خارج شده و به سمت معاملات تجاری بزرگ همچون خرید و فروش ملک و زمین رفته‌اند.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 194 هزار نفر از جمعیت مرزنشین استان کارت الکترونیک دارند گفت: این کارت‌ها و درکل بازارچه‌های مرزی در استان بهترین بستر و ظرفیت را برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان فراهم کرده‌اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط