فونیکسریمکسبهتام

آشنایی با پرچم مخصوص آفرود

پرچمدار باشید!

عصر خودرو- سفرهای آفرود و به‌خصوص کویر‌نوردی‌، هیچ‌گاه بی‌خطر نبوده و علاوه بر خطرات ناشی از پستی و بلندی‌های موجود‌، ممکن است از برخورد ۲ خودرو با یکدیگر نیز به وجود آید.

پرچمدار باشید!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، عموما در کروزهای کویرنوردی خودروها با سرعت حرکت کرده و از روی رمل‌ها با پرش‌های هیجان‌انگیز از سفر خود لذت می‌برند. حال آنکه به دلیل وجود شیب‌های طولی تند و نبود دید کافی نسبت به سمت دیگر هر پستی و بلندی‌، امکان رخ دادن حادثه دور از ذهن نیست. برای حل مشکلاتی از این دست پرچمی بسیار بلند که طول آن عموما به 3 متر می‌رسد، در قسمت عقب خودروهای آفرود نصب می‌شود تا رانندگان از محل قرار‌گیری یکدیگر مطلع باشند و پیش از حمله به سوی هر مانع‌، از نبود خودرو دیگری در آن سو اطمینان خاطر پیدا کنند. در این پرچم‌ها عموما از یک میله فلزی در هسته و یک لایه پلاستیکی به عنوان روکش استفاده می‌شود که با توجه به ترکیبات خاص و ویژه‌، از انعطاف فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهد بود. این انعطاف به حدی است که در اثر شتاب وارده از سوی خودرو‌، این پرچم به‌راحتی به عقب خم می‌شود و تنش‌های موجود را خنثی می‌کند. حتما در زمان تهیه پرچم‌، توجه خاصی به میزان انعطاف‌پذیری میله آن داشته باشید زیرا در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم‌، ممکن است ضربات شدید در مسیر برگشت به بدنه خودرو وارد سازد و باعث خسارت شود. قیمت این پرچم بدون احتساب هزینه نصب چیزی در حدود 150 تا 250 هزار تومان است و می‌توان آن را در گوشه سپر و یا پشت زاپاس نصب کرد.
    همچنین زمانی که در داخل شهر در حال تردد هستید و نیازی به این پرچم ندارید، می‌توانید آن را تا جای ممکن خم کرده و به سمت دیگر سپر ببندید تا در عبور از مکان‌های با ارتفاع نه‌چندان زیاد‌، دردسرساز نشود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط